۷ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۲۶
کد خبر: 83116382
T T
۰ نفر
710 ميليارد ريال تسهيلات مشاغل خانگي در خراسان رضوي جذب شد

سبزوار- ايرنا- مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان رضوي گفت: امسال 2 هزار و 100 ميليارد ريال تسهيلات مشاغل خانگي به اين استان اختصاص يافت كه تاكنون 710 ميليارد ريال آن پرداخت شده است.

محمد سنجري چهارشنبه شب در همايش كارآفريني و خود اشتغالي شهرستان سبزوار افزود: تسهيلات مشاغل خرد از محل منابع صندوق توسعه كارآفريني اميد، اشتغال حمايتي بهزيستي و كميته امداد پرداخت مي شود.
وي اظهار داشت: اعتبارات طرح اشتغال روستايي استان نيز چهار هزار و 270 ميليارد ريال بوده كه تاكنون 2 هزار و 590 ميليارد ريال آن جذب شده است.
وي گفت: از ابتداي امسال از تعهد ايجاد 110 هزار فرصت شغلي خراسان رضوي 80 هزار فرصت شغلي ايجاد شده كه بيش از 70 درصد تعهد اشتغال را در بر مي گيرد.
سنجري افزود: اشتغال از برنامه هاي مهم دولت دوازهم است كه براي تحقق آن تدوين بسته فراگير اشتغال در ستاد اقتصاد مقاومتي تدوين و ابلاغ شد و در خراسان رضوي نيز برنامه هاي محوري اجراي طرح هاي مهارت آموزي، كارورزي دانش آموختگان، مشاغل خانگي و اشتغال روستايي انجام شده است.
وي با اشاره به حمايت از كارآفرينان، توجه به كارآفريني و ايده پردازي و تقويت شركت هاي دانش بنيان اظهار داشت: هم اكنون 17 مركز مشاوره كارآفريني در خراسان رضوي فعاليت دارد.
وي گفت: در يك سال گذشته 194 كارآفرين برتر در سامانه ثبت نام كردند كه 31 نفر به عنوان كارآفرين برتر انتخاب شدند.
رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي سبزوار نيز در اين همايش گفت: از ابتداي امسال 220 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال روستايي پرداخت شده و اين شهرستان پس از مشهد رتبه دوم استان را در اين زمينه كسب كرده است.
عقيل مختاري افزود: همچنين 85 ميليارد ريال تسهيلات مشاغل خانگي به شهرستان سبزوار اختصاص يافته است.
در اين مراسم از كارآفرينان برتر شهرستان سبزوار قدرداني شد.
سبزوار در 230 كيلومتري غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495 / 6053