۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۲
کد خبر: 83119143
T T
۰ نفر

رقابت داغ مدعيان در ليگ برتر فوتبال ايران

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۲
کد خبر: 83119143
رقابت داغ مدعيان در ليگ برتر فوتبال ايران

تهران- ايرنا- هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ايران در حالي به اتمام رسيد كه با نتايج به دست آمده، رقابت مدعيان داغ تر از قبل شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي ايرنا؛ نتايج ديدارهاي هفته چهاردهم ليگ برتر ايران به گونه اي رقم خورد تا رقابت در صدر جدول به اوج حساسيت برسد.
در 2 فصل گذشته پرسپوليس با فاصله زياد نسبت به ساير رقبا در صدر قرار داشت و در نهايت با اقتدار به قهرماني رسيد، اما در فصل جاري شرايط كاملا متفاوت است.
در حساسترين ديدار اين هفته، سپاهان اصفهان كه با حضور «امير قلعه نويي» اوج گرفته است، در حضور حدود 45 هزار تماشاگر ورزشگاه نقش جهان با تك گل زيباي «مهرداد محمدي» بر پديده مشهد غلبه كرد و با 29 امتياز به صدر رسيد.
پديده نيز با همين تعداد امتياز و تفاضل كمتر پس از هفته ها، صدر را از دست داد و به رتبه دوم نزول كرد. نماينده مشهد امسال با انديشه هاي «يحيي گل محمدي» و ارائه فوتبالي روان و زيبا، فراتر ار انتظار نتيجه گرفته است.
تراكتورسازي تبريز كه پس از نتايج ضعيف ابتداي فصل و پايان همكاري با «جان توشاك» به روزهاي خوب رسيده است با برد خارج از خانه يك بر صفر مقابل پارس جنوبي 26 امتيازي شد و به رتبه سوم رسيد.
نماينده پرطرفدار تبريز با هدايت «محمد تقوي» و در اختيار داشتن نفرات ملي پوش و با تجربه اي چون «مسعود شجاعي»، «اشكان دژاگه» و «احسان حاج صفي» در قواره يك مدعي تمام عيار نشان داده است.
پرسپوليس كه اين روزها از كمبود بازيكن رنج مي برد، در تبريز با تك گل دقيقه 93 «شجاع خليل زاده» تيم سختكوش ماشين سازي را از پيش رو برداشت و 24 امتيازي شد تا شاگردان «برانكو ايوانكوويچ» بازهم مدعي باشند.
پيروزي سه بر صفر استقلال تهران برابر صنعت نفت آبادان در روزي كه تيم تحت هدايت «وينفرد شفر» فوتبال زيبايي را ارائه كرد، آبي هاي پايتخت را با 21 امتياز به جايگاه پنجم رساند تا اين تيم نيز به جمع مدعيان ملحق شود.
در هفته هاي باقي مانده تا پايان نيم فصل، رويارويي استقلال تهران با پديده مشهد و سپاهان اصفهان با پرسپوليس در 2 ديدار معوقه، تاثير زيادي در جدول رده بندي خواهد داشت.
همچنين در انتهاي جدول نيز تلاش تيم ها براي بقاء در ليگ برتر از هم اكنون آغاز شده و جدا از استقلال خوزستان كه تنها پنج امتياز اندوخته دارد و در قعر جدول چسبيده است، تيم هاي سپيدرود رشت، ذوب آهن اصفهان، صنعت نفت آبادان و نساجي مازندران بايد در هفته هاي آتي براي سر و سامان دادن به شرايط خود، تلاش مضاعفي داشته باشند.
**نتايج كامل ديدارهاي هفته چهاردهم بدين شرح است:
فولادخوزستان يك - ذوب آهن اصفهان يك
نساجي مازندران 2 - سپيدرود رشت 2
ماشين سازي تبريز صفر - پرسپوليس يك
استقلال تهران 3 - صنعت نفت آبادان صفر
سپاهان اصفهان يك - پديده مشهد صفر
نفت مسجدسليمان يك - پيكان تهران صفر
سايپا يك - استقلال خوزستان يك
پارس جنوبي صفر - تراكتورسازي تبريز يك
**جدول رده بندي:
1-سپاهان / 13 بازي / 29 امتياز و تفاضل گل به اضافه 16
2-پديده / 13 بازي / 29 امتياز و تفاضل گل به اضافه11
3-تراكتورسازي / 14 بازي / 26 امتياز
4-پرسپوليس / 12 بازي / 24 امتياز
5-استقلال تهران / 13 بازي / 21 امتياز
6-پارس جنوبي / 14 بازي / 19 امتياز
7-سايپا / 14 بازي / 17 امتياز
8-پيكان / 14 بازي / 16 امتياز
9-فولادخوزستان / 14 بازي / 15 امتياز
10-نفت مسجدسليمان / 14 بازي / 14 امتياز
11-ماشين سازي / 14 بازي / 13 امتياز و تفاضل گل منهاي 2
12-نساجي مازندران / 14 بازي / 13 امتياز و تفاضل گل منهاي 4
13-صنعت نفت آبادان / 14 بازي / 13 بازي و تفاضل گل منهاي 6
14-ذوب آهن اصفهان / 13 بازي / 12 بازي
15-سپيدرود رشت / 14 بازي / 10 امتياز
16-استقلال خوزستان / 14 بازي / 5 امتياز
*استقلال خوزستان از سوي فيفا با كسر 6 امتياز روبرو شده است.
ورزشي**3783**9129
۰ نفر