به گزارش ايرنا، مجيد قدمي روز يكشنبنه در آئين گراميداشت روز جهاني معلولان كه در كانون شهيد فهميده كرج برگزار شد، افزود: از اين تعداد حدود 65 هزار نفر به روش تلفيقي در كلاس ها حضور مي يابند و مابقي در مدارس خاص در 7 گروه نابينا، ناشنوا، كم توان ذهني، اختلالات عاطفي-رفتاري، جسمي – حركتي، چند معلوليتي و اختلالات يادگيري مشغول به تحصيل هستند.
وي بيان داشت: اكنون يك هزار و 570 مدرسه استثنايي در كشور فعاليت دارند.
قدمي اظهار داشت: براي معلمان مدارس استثنايي كشور نيز 60 دوره تخصصي توانمندسازي در قالب كارگاه هاي آموزشي و مهارتي برگزار شد.
وي با اشاره به اينكه شاخص كيفيت آموزش در مدارس استثنايي در سطح بالايي قرار دارد، تصريح كرد: حدود 300 دانش آموز مدارس استثنايي امسال در كنكور از بين دانش آموزان گروه هاي مختلف نابينا، ناشنوا، معلوليت جسمي و حركتي پذيرفته شدند.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشورادامه داد: كتاب هاي درسي مدارس استثنايي كشور نيز به روز رساني شده و قبل از شروع سال تحصيلي 98-97 در اختيار دانش آموزان قرار گرفت.
قدمي تصريح كرد: اين سازمان براي گسترش خدمات به جامعه هدف علاوه بر حمايت دولت نياز به مشاركت فعال خيرين در ارائه برخي خدمات مانند خدمات حمايتي، هزينه هاي دارويي و تجهيزات مانند واكر، ويلچر، سمعك و به ويژه ساخت فضاهاي آموزشي مناسب با شرايط دانش آموزان با نيازهاي ويژه دارد.
وي با بيان اينكه 170 مدرسه استثنايي كشور توسط خيران نيك انديش در استان هاي مختلف احداث شده است، اضافه كرد: خيران در تجهيز مدارس نيز مشاركت دارند.
وي تاكيد كرد: با همكاري كميته ملي پارالمپيك قصد توسعه ورزش معلولان را در كشور داريم تا با استعداديابي، المپيادهاي ورزشي معلولان را در مدارس توسعه دهيم و از بين اين افراد، استعدادهاي برتر كه مورد تائيد كميته ملي پارالمپيك هستند براي اعزام به مسابقات خارج از كشور گزينش شوند.
به گزارش ايرنا، رئيس اداره استثنايي آموزش و پرورش دراين آئين گفت : 43 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پيش دبستاني در پايگاه هاي البرز سنجش شدند.
عباس كشاورز اظهارداشت : دانش آموزان معلول البرز توانستند در مسابقات فرهنگي، هنري و ورزشي سال تحصيلي گذشته 19مقام كشوري كسب كنند.
وي بيان داشت: 6 دانش آموز ناشنوا البرزي نيز به تيم ملي كشتي نوجوانان دعوت شدند و يك نفر ديگر از دانش آموزان ناشنوا نيز به تيم ملي تكواندو ناشنوايان دعوت شد.
وي با اشاره به اينكه يكي از دانش آموزان كم بينا البرز در رشته شنا مقام اول آسيا را از آن خود كرد، ادامه داد: و يكي ديگر از دانش آموزان كم بينا درطرح كشوري طناب زني پايه چهارم ابتدايي مقام برتر كسب كرد.
وي يادآور شد: در سال تحصيلي 97-96 بيش از يك هزار و 550 نفر از دانش آموزان البرز در پارا المپياد ورزشي درون مدرسه اي شركت كردند.
كشاورز تعداد مراكز آموزشي و توان بخشي مشكلات ويژه يادگيري دولتي و غير دولتي در البرز را از 8 مركز به 18مركز ذكر كرد.
وي اضافه كرد: در تابستان 97 نيز 300 دانش آموز معلول البرزي در پايگاه هاي تابستاني غني سازي اوقات فراغت شركت كردند.
وي عنوان كرد: 10 معلم مدارس استثنايي البرز نيز در جشنواره توليد محتواي الكترونيكي با نيازهاي ويژه شركت كردند . موفق به 8 مقام استاني و 2 مقام كشوري شدند.
در اين آيين از دانش آموزان مقام آور تجليل شد.
2819/ 6155
معاون وزير آموزش و پرورش :
150 هزار دانش آموز در مدارس استثنايي كشور تحصيل مي كنند
۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۶
کد خبر:
83120395
كرج-ايرنا- رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي گفت: امسال 150 هزار دانش آموز معلول جسمي و ذهني در مدارس استثنايي كشور مشغول به تحصيل هستند.