۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83122578
T T
۰ نفر
لبنان درباره ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی هشدار داد

بیروت-ایرنا- پس از تحركات رژیم صهیونیستی با عنوان عملیات «سپر شمالی» كه از صبح امروز (سه شنبه) به بهانه كشف و انهدام تونل های منتسب به حزب الله در مرزهای جنوب لبنان و فلسطین اشغالی آغاز شد، شورای ملی رسانه های دیداری وشنیداری لبنان درباره «سقوط در چاله تبلیغاتی صهیونیست ها» به رسانه ها هشدار داد.

به گزارش ایرنا، شورای ملی رسانه های دیداری وشنیداری لبنان امروز با صدور بیانیه ای اعلام كرد: دشمن صهیونیستی با انتشار ویدیوهایی حمله، تهدید و هراس افكنی علیه لبنان را با شعار كشف تونل در شمال فلسطین اشغالی كلید زده است.
این شورا به همه شبكه های تلویزیونی، رادیویی، پایگاه های خبری و فعالان رسانه ای هشدار داد كه مراقب باشند همانطور كه رژیم صهیونیستی می خواهد این كذب را ترویج و تبلیغ نكنند.
شورای ملی رسانه های دیداری وشنیداری لبنان همچنین هدف از این اقدام تبلیغاتی را «تلاش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای انحراف نگاه ها از پیگیری پرونده فسادهایش» دانسته و خواستار آگاهی و همبستگی لبنانی ها در درك خطر حقیقی یعنی دشمن اسرائیلی شد و این كار را وظیفه ای بر دوش رسانه ها توصیف كرد.
همزمان با انتشار تصاویر و ویدیوهایی از رسانه های عبری مبنی بر وجود تونل هایی در مرزهای شمالی فلسطین، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی، نیروهای خود را در طول 79 كیلومتر مرز با لبنان به حالت آماده باش درآورد و بولدوزهای اسرائیلی كار تخریب تونل هایی را كه به ادعای آنها حزب الله در مناطق مرزی حفر كرده، آغاز كردند.
دو سالی می شود كه صهیونیست ها از ترس نفوذ رزمندگان مقاومت در هرگونه جنگ احتمالی اقدام به ساخت دیوار حائل و حفر خندق هایی عمیق در طول مرز با لبنان كرده است؛ اقدامی كه «سید حسن نصرالله» دبیركل حزب الله آن را «مرگ رویای اسرائیل بزرگ» توصیف كرده بود.

**آرامش در لبنان، هراس در رژیم صهیونیستی
در حالی كه سربازان صهیونیستی در نزدیكی ماشین آلات حفاری نگاه شان به سمت شهرك های «كفركلا» و «بوابه فاطمه» در لبنان دوخته شده و سلاح خود را محكم چسبیده اند، مردم در منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی به زندگی طبیعی شان ادامه می دهند. گشتی های اسرائیلی تلاش دارند تا تحركات خود را به حداقل برسانند و پشت دیوار حائل و پنهان شوند.
ارتش لبنان و نیروهای صلح بان بین المللی «یونیفل» نیز مراقب تحركات رژیم صهیونیستی هستند و تعداد گشت های خود را در مرز با فلسطین اشغالی به خصوص از شهرك مرزی «العدیسه» تا كفركلا افزایش داده اند.
«مالینی یانسون» سخنگوی نیروهای یونیفل با بیان اینكه ما موضوع تونل ها را از طریق رسانه ها شنیدیم، گفت: ما در حال تماس با طرف های مسئول برای هماهنگی جهت حفظ آرامش و ثبات در دو طرف مرزها هستیم، كما اینكه وضعیت در منطقه عملیاتی نیروهای ما آرام گزارش شده است.
شبكه ده رژیم صهیونیستی خبر داد كه كابینه امنیتی اسرائیل امشب جلسه ای فوری را در وزارت جنگ برگزار می كند تا وضعیت مرز با لبنان بررسی شود.
خبرنگار شبكه تلویزیونی «المیادین» از فلسطین اشغالی نیز گزارش داد كه صهیونیست ها دیگر از به كار بردن اسم عملیات (سپر شمالی) خودداری می كنند و از آن با عنوان برخی فعالیت های دفاعی نام می برند.
خبرنگار ال.بی.سی لبنان كه معمولا مواضع موافقی با مقاومت ندارد، نیز در حال ارتباط زنده از مرزهای جنوبی این كشور یادآور شد: از سال 2006 تا كنون كه اسرائیلی ها از ورود به لبنان عاجز ماندند پس از سال ها كه همواره اقدامات هجومی می كردند، رو به اقدامات دفاعی آورده و این نشانه هراس و ترسی است كه در میان آنها وجود دارد.
از سوی دیگر رسانه های صهیونیست گزارش دادند كه قرار است عصر امروز كابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی موضوع تونل های منتسب به حزب الله تشكیل جلسه دهد.
رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین با بیان اینكه حزب الله از واكنش رسمی به عملیات ارتش اسرائیل خودداری كرده، خبر دادند: «یوال حسون» رئیس فراكسیون حزب اردوگاه صهیونیست خواستار پاسخگویی مناسب درباره اقدام ارتش شده و گفته كه آیا این عملیات سپر شمال است یا سپر نتانیاهو؟
خاورم**2054