۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۰
کد خبر: 83122937
T T
۰ نفر

طرح سفیران سلامت در مدارس كرمانشاه اجرا می شود

۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۰
کد خبر: 83122937
طرح سفیران سلامت در مدارس كرمانشاه اجرا می شود

كرمانشاه – ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان كرمانشاه از اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس استان كرمانشاه خبر داد و گفت: این طرح به منظور ارتقای سطح آگاهی معلمان، دانش آموزان در راستای ترویج رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماری در مدارس اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، سلمان محمدی روز سه شنبه در همایش سفیران سلامت استان در كرمانشاه افزود: در سال جاری بسیاری از مدارس كشور به جای طرح بهداشت یاران مدارس طرح سفیران سلامت اجرا می شود.
وی اضافه كرد: سفیران سلامت در مدارس، دانش ‌آموزانی هستند كه توسط مربیان بهداشت مدارس، رابطان بهداشت آموزش می‌بینند تا به همسالان خود در مدرسه و خارج از مدرسه آموزش‌های بهداشتی را انتقال دهند.
وی مدارس را دارای نقش پر رنگ و تاثیرگذار در جامعه دانست، بیان داشت: سفیران سلامت، باید حق سلامت را در مدرسه ادا كرده و مسائل مربوط به سلامت را به هم‌كلاسی، معلمان، خانواده و شهروندان انتقال دهند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه رعایت بهداشت فردی و محیط و تذكر رعایت آن به دیگران را از جمله وظایف سفیران سلامت خواند و خاطر نشان كرد: محیط ‌زیست و رعایت نكات مربوط به آن، به همه‌ افراد جامعه مرتبط است.
محمدی تصریح كرد: انجام تلاش برای حفظ سلامت در عرصه‌ روحی، روانی و جسمی بسیار حائز اهمیت است و یكی از بسترهای رسیدن به سلامت كار مستمر و پژوهش در این زمینه است .
معاون تربیت بدنی و سلامت استان در پایان با بیان اینكه نهاد آموزش و پرورش، متولی تعلیم و تربیت و فرهنگ ‌سازی جامعه است، افزود: دانش‌آموزان، تشكیل‌دهنده نسل آینده‌اند و با توجه به برنامه‌های خاص فرهنگی در حوزه سلامت، باید نسبت به این ﻣﺴﺄله‌، حساس بوده و این امر در اولویت برنامه‌هایشان قرار گیرد.
استان كرمانشاه با 2 میلیون جمعیت 325 هزار دانش آموزان دارد.
3209/3033