زنگ سلامت در کرمانشاه به صدا در آمد

کرمانشاه- ایرنا- در اولین روز از هفته سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و اداره کل آموزش و پرورش استان، زنگ سلامت به صورت نمادین در مدرسه ام‌البنین شهر کرمانشاه به صدا درآمد.

به گزارش ایرنا، دکتر «قباد محمدی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه شعار هفته سلامت امسال، «سلامت ما، سلامت سیاره ما» است، افزود: سلامتی یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند متعال به ما عطا کرده و همواره باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش به دلیل گستردگی که دارد نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت افراد ایفا می کند و پس از وزارت بهداشت، بیشترین کمک را به حفظ سلامت جامعه می نماید.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بحران کرونا و در انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی نهایت همکاری را در راستای مهار این بیماری با دانشگاه علوم پزشکی داشت که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان و دانشجویان بزرگترین ثروت و سرمایه ما در کشور محسوب می شوند و این نیروی انسانی است که پیشرفت هر کشوری را تضمین می کند.  

محمدی عنوان کرد: اگر مسوولان کشور و استان به دانش آموزان و دانشجویان توجه ویژه داشته باشند و در راستای بالندگی آنها بکوشند در پیشرفت کشور نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش با فرهنگ سازی مناسب و آموزش لازم به دانش آموزان در زمینه های مختلف در حوزه بهداشت و سلامت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در کاهش بار بیماری ها بسیار اثرگذار خواهد بود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون سه هزار و ۴۶۴ مدرسه و ۱۳ هزار و ٧۵١ کلاس درس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha