۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۳
کد خبر: 83123023
T T
۰ نفر

2 هزار و 600 طرح محروميت زدايي در كشور اجرا مي شود

۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۳
کد خبر: 83123023
2 هزار و 600 طرح محروميت زدايي در كشور اجرا مي شود

اردبيل - ايرنا - رييس بنياد مستضعفان گفت: اجراي 2 هزار و 600 طرح محروميت زدايي در كشور تصويب و از اين تعداد قرارداد 2 هزار و 250 طرح انعقاد شده است.

به گزارش ايرنا ، محمد سعيدي كيا روز سه شنبه در جلسه شوراي اداري گرمي در استان اردبيل افزود: در 2 سال گذشته هزار و 250 طرح در مناطق محروم كشور به بهره برداري رسيده است.
وي اظهار داشت: طي سال هاي 95 و 96 هر استان 200 ميليارد ريال تسهيلات جذب كرد و امسال نيز 250 ميليارد ريال تسهيلات براي مناطق روستايي كشور تخصيص يافت.
وي گفت: براي اجراي طرح هاي توسعه اي گرمي مغان در سال آينده نيز 150 ميليارد ريال تسهيلات بانكي تخصيص مي يابد.
سعيدي كيا به تاكيدات مقام معظم رهبري در زمينه لزوم توجه به آباداني مناطق محروم كشور اشاره كرد و افزود: طرح بنياد مستضعفان براي پيشرفت مناطق محروم تاكنون در استان هاي كرمان ، كهگيلويه و بويراحمد ، ايلام ، خراسان شمالي و آذربايجان غربي كليد خورده و در گرمي مغان در استان اردبيل نيز امروز آغاز شد.
او بيان كرد: در اين طرح با هماهنگي تمام مسئولان مسائل و مشكلات شناسايي و طرح جامع آباداني تهيه و تدوين مي شود.
وي جهت گيري اصلي اين طرح را معيشت پايدار دانست تا مردم زندگي خود را بخوبي اداره كرده و نيازهاي آموزشي ، فرهنگي ، بهداشتي ، ، فني و حرفه اي ، اجتماعي و ساير نيازهاي اساسي خود را تامين كنند.
سعيدي كيا همچنين با اشاره به اينكه بسياري از محروميت ها در مناطق محروم و روستايي ريشه در تاريخ دارد زمان بندي و پروسه انجام اين كار را طولاني دانست و افزود: در اين طرح بستري براي فعال شدن مردم آماده مي شود تا با توانمند سازي و اميد و نشاط زندگي خود را به شرايط بهتري ارتقا دهند.
طرح آباداني و پيشرفت منطقه اي بنياد مستضعفان در هشتمين شهر كم برخوردار كشور امروز با حضور رييس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي در شهرستان گرمي آغاز شد.
مهم ترين برنامه اوليه اجراي اين طرح ملي در منطقه شهرستان گرمي انتخاب مشاور براي مطالعات پايه و شناسايي چالش ها ، استعدادها و فرصت هاي منطقه براي اجراي برنامه توانمندسازي در روستاهاي شهرستان است.
همچنين اطلاع رساني به مردم و مسئولان در خصوص اهداف طرح آباداني و پيشرفت با رويكرد مشاركت مردم ، توسعه اشتغال و بهبود معيشت مردم روستايي، تامين تسهيلات طرح هاي اقتصادي و اشتغالزايي از طريق بانك سينا، عقد تفاهم نامه با دستگاه هاي مختلف براي ارجاع طرح نظير سازمان فني و حرفه اي و بنياد مسكن، شناسايي اولويت هاي فرهنگي ، اقتصادي و اجتماعي منطقه و ايجاد پايگاه راهبردي ، برنامه ريزي و مديريت طرح از ديگر گام هاي اجراي طرح آباداني و پيشرفت گرمي است.
گرمي مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7110/6018/6016
۰ نفر