طرح جامع شهر گرمی مراحل نهایی تصویب را می‌گذراند

اردبیل - ایرنا - فرماندار گرمی مغان گفت: تصویب طرح جامع شهری گرمی برای اجرای پروژه‌های مسکن، در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی پس از تایید کمیته تخصصی در استان، برای تصویب به شورای عالی معماری و شهرسازی ایران ارجاع خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری گرمی مغان، حسین مولایی روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عمران شهری اظهار کرد: با تصویب طرح جامع شهری گرمی، مشکلات تامین زمین برای اجرای طرح‌های مسکن در قالب‌های مختلف و سکونتگاه‌های غیررسمی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن نیازمند همکاری مردم است و طی نشست‌ها و جلسات متعدد با اهالی و صاحبان اراضی‌ با حضور شهردار و شوراها، در محله‌های هدف بازآفرینی شهری توافق‌های نهایی با مالکان حاصل شده است.

وی تصریح کرد: بهبود شاخص‌های توسعه و رسیدگی بیشتر به مطالبات مردمی از مسائل مورد توجه در شهرستان است و طی خواسته‌های دیرینه اهالی، در قالب این طرح تلاش شده است تکلیف اراضی، منطبق با نیازهای مردم و توسعه پایدار شهری و تغییر کاربری اراضی جهت استفاده عمومی تعیین شود.

فرماندار گرمی مغان گفت: طرح جامع شهر گرمی بر تعیین مناطق رشد مطلوب برای شهر یا منطقه شهری تمرکز دارد و ایجاد فضاهای اجتماعی بیشتر، بهبود کیفیت زندگی شهروندان از مزیت‌ها و اهداف آن است.

شهرستان مرزی گرمی مغان با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن "گرمی" شهری کوهپایه‌ای است و با تصویب و اجرای طرح جامع شهری، روند توسعه و ساخت و ساز در این شهر رونق خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha