۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83123870
T T
۰ نفر

تالاب قوپی باباعلی در مهاباد احیا شد

۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83123870
تالاب قوپی باباعلی در مهاباد احیا شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: پس از بارش های پاییزه اخیر در این شهرستان تالاب قوپی باباعلی احیا شده و زمینه ورود پرندگان مهاجر به این تالاب فراهم شده است.

فاروق سخنور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تالاب قوپی بابا علی با مساحت 500 هكتار و در 30 كیلومتری شهر مهاباد قرار دارد كه به دلیل خشكسالی های اخیر در فصل تابستان خشك می شود.
وی اضافه كرد: این تالاب با ویژگی های طبیعی و پرندگان خاص خود یكی از بهترین زیستگاه های پرندگان آبزی و كنارآبزی و از تالاب های مهم این منطقه محسوب می شود كه در كنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است .
سخنور گفت: تالاب قوپی بابا علی دارای دیپلم افتخار از سازمان ملل متحد «یونسكو» است و پرندگانی نظیر اردك سرسبز، حنایی، آنقوت، انواع غاز وحشی و تنجه در آن زیست می كنند.
وی یادآور شد: وجود تالاب های كانی برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق، مهاباد را به یكی از زیستگاه های اصلی پرندگان در آذربایجان غربی تبدیل كرده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب های این شهرستان به دلیل امنیت و شرایطی مناسبی كه برای پرندگان به وجود آمده استراحتگاه بسیار مناسبی برای انواع پرندگان مهاجری است كه همه ساله در مسیر پرواز خود وارد آنها می شوند.
به گزارش ایرنا طبق آخرین بررسی ها‎ بیش از 70 گونه پرنده آبزی و كنار آبزی در تالاب های مهاباد شناسایی شده اند.
7562/3020/7129