۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83126657
T T
۰ نفر

استاندار كرمانشاه بازهم پاي درد دل مردم نشست

۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83126657
استاندار كرمانشاه بازهم پاي درد دل مردم نشست

كرمانشاه - ايرنا - استاندار كرمانشاه براي دومين بار در آذر ماه به مركز سامانه تلفني «سامد» رفت تا پاسخگو و پيگير دغدغه ها و مشكلات شهروندان باشد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، هوشنگ بازوند پيش از ساعت 9:30 روز شنبه وارد اداره كل بازرسي استانداري در انتهاي بلوار گلسرخ شد و پشت ميز پاسخگويي نشست؛ بازوند تا ساعت 11:30 به تلفن هاي مردم جواب داد و مشكلات آنان را شنيد.
او همزمان مشخصات شهروندان را يادداشت مي كرد و دستور پيگيري از دستگاه مربوطه را به مديركل بازرسي، مديريت عملكرد و امور حقوقي استانداري مي داد؛ حجت الاسلام عبدالله عزيزي هم آن را ثبت مي كرد.
بازوند در چند مورد نيز تلفن همراه خود را برداشت و براي رفع مشكل به معاونان استانداري و فرمانداران زنگ زد تا شهروندان پشت خط از پيگيري استاندار مطمئن شوند.
برخلاف جلسه اول پاسخگويي كه نيمي از آن به ملاقات حضوري تبديل شد، تمركز امروز بازوند تنها بر پاسخ دادن به تلفن ها بود.
درخواست هاي تلفني مردم از استاندار كرمانشاه متفاوت بود اما آنچنان كه هوشنگ بازوند گفت: بسياري از آنها قابل حل است.
بيشتر دغدغه هاي امروز مربوط به موضوع درخواست شغل، كمك مالي، امهال وام، سبد كالا و تقاضاي تسهيلات بانكي و زمين بود.
امروز از بيشتر نقاط استان كرمانشاه با 111 تماس گرفتند اما نزديك به 80 درصد از كساني كه موفق شدند با بازوند گفتگو كنند، ساكن شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب بودند.
به همين دليل استاندار به فكر افتاده كه بزودي يك برنامه ملاقات حضوري با همراهي مديران ارشد استان در اين شهرستان برگزار كند.
ساعت 11:30 استاندار از پشت ميز پاسخگويي بلند شد اما 111 يكسره زنگ مي خورد؛ تماس هايي كه گرچه به گوش بازوند نرسيد اما اپراتورهاي سامد به مانند هر روز آنها را براي ارجاع به دستگاه مربوطه ثبت مي كردند.
استاندار كرمانشاه پيشتر در گفتگو با ايرنا سامانه سامد را يك شيوه پاسخگويي خوب دانست و تاكيد كرد كه همه مديران استان بايد با حضور در اين سامانه پاسخگوي مردم باشند.
البته به گفته حجت الاسلام والمسلمين عبدالله عزيزي مديركل دفتر بازرسي استانداري كرمانشاه، مديران كل استان به صورت نوبتي دست كم 2 ساعت در ساختمان سامد به صورت تلفني پاسخگوي سوالات و مشكلات مردم استان هستند.
سامانه الكترونيكي ارتباط مردم و دولت (سامد) شيوه اي ارتباطي است كه مردم مي توانند با شماره تلفن 111 درخواست ها، شكايات و پيشنهادهاي خود را از طريق آن به مسئولان اعلام كنند.
دسترسي سخت به مسئولان ارشد و مديران كل و فاصله آنها با مردم عادي همواره يكي از گلايه هاي شهروندان است اما سامانه سامد توان كاهش اين شكاف را دارد.
بيكاري، اعتياد و مشكلات كسب و كار از مهمترين دغدغه هاي مردم استان 2 ميليون نفري كرمانشاه است.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسي