۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83126714
T T
۰ نفر
اختیارات استاندار به فرمانداران در شهرستان ها تفویض می شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با بیان اینكه به منظور تسریع و تسهیل امور در شهرستان‌ها، تمامی اختیارات استاندار در سطح شهرستان ها به فرمانداران تفویض می شودد، گفت: فرمانداران نیز باید با چابكی بیشتری، نسبت به اجرای مصوبات استان در شهرستان ها تلاش كنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان فتح الله حقیقی روز شنبه در شورای اداری ماه‌نشان كه در جریان سفر به این شهرستان با حضور اعضای شورای اداری استان برگزار شد، عملیاتی كردن مصوبات شورای اداری و ارائه گزارش پیشرفت كارها در مناطق مختلف را مهمترین وظیفه فرمانداران برشمرد و افزود: باید مدیران چابك باشند و با ارائه گزارش عملكرد و دستاوردهای خود، موجب آرامش مردم در درون جامعه شوند.
وی بومی بودن مدیران را یكی از اولویت های انتخاب آنان برشمرد و از فرمانداران خواست تا اسامی مدیران غیربومی كه در محل خدمت خود مستقر نشده اند را اعلام كنند.
حقیقی گفت: مردم انتظار دارند كه مدیران در مناطق محل خدمت خود ساكن و مستقر باشند تا با اِشرافیت بیشتری امور مردم را پیگیری نمایند.
استاندار زنجان با تاكید بر ضرورت افزایش همدلی میان مدیران، تاكید كرد: مدیران و مسئولان حق ندارند علیه یكدیگر به دستگاه قضایی شكایت نمایند، بلكه بایستی در ابتدا، مشكلات و مسائل خود را در داخل مجموعه های اداری و در استان حل و فصل كنند.
مقام عالی استان با اشاره به اینكه در 40 سال پس از پیروزی انقلاب، كشور همواره با دشمنی آمریكا و دست‌نشاندگان آنان در منطقه روبرو بوده است، تاكید كرد: همه مسئولین به ویژه روحانیون و مسئولین فرهنگی كشور بعنوان محور و ستون جامعه باید مراقبت های لازم را داشته باشند، چرا كه دشمن از هر فرصتی استفاده می كند تا دستاوردها و موفقیت های نظام را كمرنگ و مشكلات را با بزرگنمایی به مردم القا كند.
حقیقی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح ارتقاء بنیه علمی دبیران و دانش آموزان علوم پایه به صورت پایلوت در شهرستان ماه نشان خبر داد و گفت: برای سال آینده، در راستای تقویت بنیه علمی جوانان و دانش آموزان، سرمایه گذاری خوبی خواهیم داشت تا سطح دبیران ارتقا یابد و با تقویت بنیه علمی دانش آموزان میزان قبولی فرزندان و جوانان شهرستانی در دانشگاه های معتبر كشور افزایش یابد.
نماینده عالی دولت در استان از انجام مستمر سفرهای شهرستانی خبر داد و افزود: پس از سركشی به تمامی شهرستان ها، با مدیران به تمامی بخش ها و روستاها هم سفر می كنم تا با حضور در مناطق مختلف استان، مردم احساس اطمینان بیشتری داشته باشند و مشكلات مختلف در مناطق بررسی و حل شود.
3088/6085