۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 83127874
T T
۰ نفر
33 هزار هكتار از مزارع شاهين دژ به كشت گندم اختصاص يافت

مهاباد - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي شاهين دژ گفت: امسال 33 هزار هكتار از مزارع ديم و آبي اين شهرستان به كشت گندم پاييزه اختصاص يافت.

سعيد خدايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 28 هزار هكتار از اين مقدار به صورت ديم و پنج هزار هكتار نيز به صورت آبي كشت شده است.
وي با اشاره به ارقام گندم مورد استفاده كشاورزان اين شهرستان، اضافه كرد: گندمكاران شاهين دژي در اراضي آبي از ارقام «ميهن» و «پيشگام» و در مزارع ديم از ارقام «سرداري»، «باران»، «اوحدي»، «هما» و « آذر 2» كه در مقايسه با ساير ارقام عملكرد خوب و سازگاري بيشتري با شرايط آب و هوايي منطقه دارد، كشت مي كنند.
مدير جهاد كشاورزي شاهين دژ در خصوص ديگر محصولات پاييزي نيز بيان كرد: امسال 2 هزار و 700 هكتار به كشت جو ديم و يكهزار و 520 هكتار نيز به كشت جوي آبي اختصاص پيدا كرده است.
خدايي با بيان اينكه امسال 100 هكتار كشت كلزا نيز در شاهين دژ كشت شده است، ادامه داد: كشت پاييزه غلات در شاهين دژ از 15 شهريورماه شروع مي شود و تا پايان آبان ماه ادامه مي يابد و در اين مدت كشاورزان با استفاده از بذرهاي مرغوب و بوجاري شده كشت محصول را به 2 شيوه مكانيزه و سنتي انجام مي دهند.
وي بيان كرد: كشت مكانيزه پاييزه سال زراعي جاري در اين شهرستان با يكهزار و 320 دستگاه انواع ماشين آلات از جمله تراكتور و رديف كار انجام شده است.
به گزارش ايرنا، شاهين دژ داراي 88 هزار هكتار از اراضي زراعي است كه از اين مقدار 25 هزار هكتار به صورت آبي كشت مي شود.
اين شهرستان با 91 هزار نفر جمعيت در 225 كيلومتري مركز استان واقع شده است.
9903/6185/3072