۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 83129280
T T
۰ نفر

9 مجوز صنعتي در نهبندان صادر شد

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۰
کد خبر: 83129280
9 مجوز صنعتي در نهبندان صادر شد

بيرجند - ايرنا - رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: هشت ماه امسال 9 جواز تاسيس صنعتي در اين شهرستان صادر شده است.

رضا اردوني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد جواز تاسيس با پيش بيني سرمايه گذاري 80 ميليارد تومان و اشتغال 257 نفر صادر شده است.
وي ظرفيت توليدي اين تعداد جواز تاسيس را يك ميليون و 178 هزار تن اعلام كرد و گفت: مجوزها در رابطه با توليد محصولات شن، ماسه، بتن آماده، آسفالت، بتن غيرمسلح و محصولات سنگي صادر شده است.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان بيان كرد: تا پايان سال جاري 2 فقره پروانه بهره ‌برداري صنعتي در شهرستان صادر مي شود كه يكي از پروانه ها براي كارخانه فرآوري آندالوزيت است و با سرمايه گذاري 100 ميليارد ريالي و ظرفيت اشتغال مستقيم 30 نفر در مراحل پاياني تكميل و احداث است.
وي گفت: تاكنون براي احداث اين واحد 40 ميليارد ريال تسهيلات تخصيص يافته است.
اردوني افزود: يك واحد فرآوري منيزيت نيز با سرمايه گذاري 70 ميليارد ريال با پشرفت فيزيكي بالا در شهرستان در حال احداث است كه تا پايان سال جاري به بهره‌برداري مي رسد.
نهبندان با 140 كيلومتر مرز با افغانستان و 26 هزار كيلومتر مربع وسعت در جنوبي ترين نقطه خراسان جنوبي در ناحيه بياباني، تقريبا خشك و كم آب استان قرار دارد و معدن يكي از مزيت هاي اين شهرستان است.
شهر نهبندان مركز اين شهرستان در 200 كيلومتري جنوب بيرجند مركز خراسان جنوبي قرار دارد.
7556*3028