۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۷:۵۶
کد خبر: 83130158
T T
۰ نفر

طرح نظارت ویژه یلدا در استان مركزی آغاز شد

۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۷:۵۶
کد خبر: 83130158
طرح نظارت ویژه یلدا در استان مركزی آغاز شد

اراك - ایرنا - مدیر بازرسی اتاق اصناف استان مركزی گفت: طرح ویژه نظارت بر عرضه مایحتاج یلدا روز سه شنبه آغاز شد.

«مهدی سعیدی» در گفت و گو با ایرنا افزود: در قالب این طرح پنج هزار واحد صنفی توسط 10 تیم بازرسی در عرضه اقلام یلدا نظارت می شوند.
وی اظهار داشت: همزمان با شب یلدا و افزایش تقاضا برای خرید كالاهای مصرفی برخی سودجویان نسبت به افزایش قیمت ها اقدام می كنند كه رصد بازار در این ایام به صورت ویژه انجام می شود.
مدیر بازرسی اتاق اصناف استان مركزی گفت: بازرسی از واحدهای صنفی استان به همراه گشت مشترك تعزیرات و مركز بهداشت با هدف جلوگیری از اجحاف به خریداران و عرضه محصولات بهداشتی صورت می گیرد.
سعیدی افزود: اجرای طرح تشدید نظارت به منظور جلوگیری از افزایش قیمت و تهیه مایحتاج شب یلدا توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.
مدیر بازرسی اتاق اصناف استان مركزی گفت: در اجرای این طرح بر فعالیت صنوف عرضه كننده میوه، آجیل، خشكبار و شیرینی نظارت می شود و مردم در صورت مشاهده تخلف با سامانه 3820 و یا اتاقك های مستقر در مركز شهرها و یا واحد رسیدگی به شكایات اتاق اصناف مراجعه كنند.
سعیدی افزود: گروه های بازرسی در اجرای طرح نظارت با تخلفاتی نظیر گران فروشی، كم فروشی، درج نكردن قیمت و صادر نكردن فاكتور برخورد می كنند.
وی اظهار داشت: مردم هنگام خرید مایحتاج خود را از واحدهای صنفی تامین كنند كه دارای برچسب قیمت روی كالا هستند و اجناس بیش از یك میلیون ریال را با فاكتور خریداری كنند.
طرح نظارت ویژه یلدا از 20 تا 30 آذر در بازار و صنوف مختلف استان اجرا می شود.
57 هزار صنف مختلف زیر نظر 173 اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مركزی فعالیت می كنند.
6991/6013/