۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83130957
T T
۰ نفر
28 اثر از اقليم كردستان به جشنواره كاريكاتور بوكان ارسال شد

مهاباد - ايرنا - دبير دهمين جشنواره سراسري كاريكاتور بوكان گفت: 28 اثر از كاريكاتوريست هاي اقليم كردستان عراق به جشواره سراسري كاريكاتور اين شهرستان ارسال شده است.

محمد محمودي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كاريكاتوريست هاي اقيلم كردستان عراق از شهرهاي سليمانيه، اربيل، دهوك، كركوك و حلبچه آثار خود را به دهمين جشنواره سراسري ارسال كرده اند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه كاريكاتوريست بوكاني در نمايشگاه هاي كاريكاتور سليمانيه عراق حضور داشتند، اين امر باعث شده كه ارتباط بين هنرمندان كردستان ايران و اقليم برقرار شود و هنرمندان عراقي آثار خود را به جشنواره بوكان ارسال كنند.
محمودي اضافه كرد: دهمين جشنواره سراسري كاريكاتور كه به صورت سراسري برگزار مي شود با ارسال آثار هنرمندان عراقي جنبه بين المللي پيدا كرده است و اميد مي رود كه اين جشنواره در سال هاي آتي به صورت بين المللي برگزار شود.
وي اضافه كرد: اين جشنواره در 2 بخش موضوعي و آزاد طي هفته آخر آذر ماه به ميزباني اين شهرستان برگزار مي شود.
دبير دهمين جشنواره سراسري كاريكاتور بوكان اظهار داشت: شركت كنندگان مي توانند آثار خود را در بخش موضوعي در محور تكريم ارباب رجوع، تفكيك از مبدا پسماند، حقوق شهروندي و حاشيه نشيني و در بخش آزاد تا فردا چهارشنبه به دبيرخانه اين جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان ارسال كنند.
به گزارش ايرنا جشنواره كاريكاتور بوكان ابتدا در سال 1382 به صورت استاني كار خود را شروع كرد و در سال 1383 با حضور شهرهاي شمال غرب كشور و در سال 1391 به صورت سراسري و با حضور استان هاي مختلف كشور در اين شهرستان برگزار شد.
برگزاري اين جشنواره از سال 1391 تاكنون متوقف شده بود تا اينكه امسال با همكاري شوراي اسلامي شهر، شهرداري و فرمانداري بوكان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اين شهرستان دوباره برگزار مي شود.
بوكان در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد و يكي از قطب هاي مهم كاريكاتور در غرب كشور به شمار مي رود.
كاريكاتور هنرِ ارايه تصاوير اشخاص يا اشياست كه در آن صفات و ويژگي هاي بارز فرد يا شي به صورت اغراق آميز، مضحك و غيرطبيعي به تصوير كشيده مي شود.
7510/ 3020
۰ نفر