كاهش آسیب های اجتماعی راهكاری مؤثرتر از نماز ندارد

یاسوج- ایرنا- مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز كشور گفت: كاهش انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی هیچ راهكاری بهتر و مؤثرتر از اقامه نماز ندارد و بی توجهی به آن سبب ایجاد ناهنجاری ها می شود.

به گزارش ایرنا، مسعود دریس روز چهارشنبه در چهارمین اجلاس استانی نماز در یاسوج اظهار داشت: هرگاه در زمینه اقامه نماز از سوی مردم كوتاهی شده انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی نیز افزایش پیدا كرده است.
وی افزود: توسعه همه جانبه ایران از جمله در زمینه نانو، هوافضا، هسته ای و سلول های بنیادین همگی مرهون اقامه نماز در كشور از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون است.
مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز كشور بیان كرد: توسعه نمازخانه های بین راهی و مساجد ایران و وضعیت اقامه نماز جماعت در دستگاه های اجرایی، مدارس، دانشگاه ها، زندان ها، پادگان های نظامی و مكان های عمومی در طول چهار دهه اخیر و به بركت پیروزی انقلاب ارتقا و بهبود چشمگیری داشته است.
دریس عنوان كرد: اقامه نماز در صدر وظایف كارگزاران نظام اسلامی قرار دارد و در مورد اهمیت نماز همین بس كه ستون دین و ریسمان اتصال انسان به خداوند است.
نماینده ولی فقیه در كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اقامه نماز گوهر وجود انسان را متحول و دچار دگرگونی معنوی می كند و دلیل آن نیز ایجاد ارتباط با خداوند است.
آیت الله سید شرف الدین ملك حسینی اظهار داشت: هر كدام از اركان نماز زوایای متعددی داشته و فلسفه های خاص خود را دارند.
وی افزود: اقامه نماز یك عمل تكراری نیست بلكه وسیله معراج انسان و حركت او به سوی كمال است.
نماینده مردم كهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان كرد: اقامه نماز عامل عمق بخشیدن و معنا دادن به تمامی فعالیت های انسان است.
آیت الله ملك حسینی عنوان كرد: برخی ائمه جماعات كهگیلویه و بویراحمد از حضور كمرنگ مدیران و كاركنان در نماز جماعت دستگاه های اجرایی این استان گلایه دارند در حالی كه كارگزاران جامعه اسلامی باید نقش آفرینی بیشتری در این زمینه داشته باشند.
وی ابراز داشت: مدیران اجرایی كهگیلویه و بویراحمد فرهنگ سازی برای ترویج اقامه نماز در این استان را از خود آغاز كنند.
آیت الله ملك حسینی گفت: برخی تابلوهای بین راهی كهگیلویه و بویراحمد دارای مضامین اشتباه و نادرستی در مورد نماز است كه باید به زودی اصلاح شوند.
وی اظهار داشت: تاكنون این موضوع مهم بارها به مسئولان ستاد اقامه نماز و اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای كهگیلویه و بویراحمد گوشزد شده اما بی نتیجه بوده و هیچ اقدامی انجام نشده است.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعدادی از دستاوردهای مهم اقامه نماز شامل احیای دین الهی، طهارت جسمی و روحی و تمرین نظم و وقت شناسی بوده و تمامی اجزای نماز نیز دارای پیام هایی هستند.
علی محمد احمدی اظهار داشت: جامعه اسلامی با اقامه نماز و گسترش این فرهنگ ناب دینی سالم تر، بااخلاق تر و كارآمدتر می شود.
وی افزود: امروزه اقامه نمازی برای جامعه اسلامی مفید است كه سبب افزایش دغدغه مدیران اجرایی در زمینه خدمت به مردم شده و اخلاق، تعهد، صداقت، پاكدستی و مسئولیت پذیری بیشتری را نیز برای كارگزاران به دنبال داشته باشد.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: در غیر این صورت اقامه نماز هیچ كمكی به ارتقای روح معنوی كارگزاران جامعه اسلامی نمی كند.
احمدی عنوان كرد: لازم است كه مسئولان اجرایی كهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش دغدغه كار و تلاش داشته و نباید اقامه نماز مستحبی از سوی آنان سبب كوتاهی در خدمت رسانی به مردم شود.
وی ابراز داشت: آثار و بركات اقامه نماز از سوی كارگزاران جامعه اسلامی باید در كردار، رفتار و گفتار آنان تبلور پیدا كند و این نكته مهم را به خوبی بدانند كه رضایت خدا جز خدمت خالصانه و صادقانه به مردم نیست.
رئیس ستاد اقامه نماز كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مهر امسال چهار كمیته برای برگزاری هر چه مطلوب تر این اجلاس تشكیل و فعال شد كه شامل پشتیبانی و مالی، علمی و پژوهشی، ارزیابی و نظارت و فرهنگی است.
سید الیاس چراغ زاده اظهار داشت: دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری این اجلاس نهایت همكاری و تعامل را با ستاد اقامه نماز استان داشته اند.
وی افزود: عملكرد سال 1396 دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد در عرصه نماز ارزیابی و در این اجلاس از برترین ها تجلیل می شود.
رئیس ستاد اقامه نماز كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: این ارزیابی بر اساس 100 امتیاز بوده و دستگاه های اجرایی برتر استان نیز در 2 دسته تقدیر ویژه و تقدیر عادی تجلیل خواهند شد.
چراغ زاده عنوان كرد: دستگاه های اجرایی دارای امتیاز 91 تا 100 مشمول تقدیر ویژه، 81 تا 90 مشمول تقدیر عادی و 65 تا 80 نیز دارای عملكرد قابل قبول هستند.
برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله اجرای سرود و پخش كلیپ با موضوع نماز در این اجلاس یك روزه اجرا شد.
10 دستگاه اجرایی برتر كهگیلویه و بویراحمد در عرصه نماز در این اجلاس مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند، 9 دستگاه اجرایی تقدیر عادی شدند و عملكرد 27 دستگاه اجرایی استان نیز قابل قبول اعلام شد.
7535/6110