۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹
کد خبر: 83132556
T T
۰ نفر

رویداد كارآفرینی (استارت آپ ویكند) جهانی است

۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹
کد خبر: 83132556
رویداد كارآفرینی (استارت آپ ویكند) جهانی است

قزوین - ایرنا - دبیر اجرایی نخستین رویداد كارآفرینی كشور در حوزه گاز گفت: استارت آپ ویكند رویدادی جهانی بوده و راهی برای ارایه طرح های نو، ایده های خلاق و برتر است.

به گزارش ایرنا، علی سروش در مراسم افتتاح نخستین رویداد استارت آپ حوزه گاز كه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و به میزبانی شركت گاز استان قزوین در حال برگزاری است، تاكید كرد: تاكنون بیش از 10 هزار رویداد كارآفرینی (استارت آپ) در سطح جهان و یك هزار مورد نیز در زمینه های مختلف در كشور برگزار شده است.
این مسئول اجرایی در ادامه یادآور شد: استارت آپ به معنی یك آخر هفته ای كه به كسب و كار كمك كند گفته می شود و در آن فرد در سه روز آخر هفته ایده خود را مطرح و در نهایت نیز با نتیجه گیری از طرح مورد نظر خود، راه كسب و كار را پیدا كند.
وی با اشاره به اینكه از یك ماه گذشته برای برگزاری این رویداد كارآفرینی اطلاع رسانی شده و تاكنون نیز 60 ایده و طرح به دبیرخانه ارسال شده، افزود: صاحبان ایده های منتخب در روز نخست ابتدا نسبت به انتخاب مربی و تیم های مورد نظر خود اقدام كرده و در روز دوم نیز با حضور در كارگاه های بوم كسب و كار پیش بینی شده اقدام به تكمیل طرح های خود خواهند كرد.
این مسئول اضافه كرد: در روز سوم و پایانی كه با حضور داوران و حمایت كنندگان مالی برگزار می شود شاهد آخرین تلاش گروه های شركت كننده در جهت ارایه ایده و طرح های مورد نظر خواهیم بود.
به گفته دبیر اجرایی نخستین رویداد كارآفرینی كشور، در نهایت سه تیم برتر این دوره با رای نهایی داوران انتخاب و به نفرات برتر 50 میلیون ریال، دوم 30 میلیون و سوم نیز 20 میلیون ریال اهدا می شود.

**كار تیمی و حل مساله مهمترین راه كسب و كار است
یك استاد دانشگاه و كارآفرین برتر كشور نیز در این رویداد استارت آپی اظهار داشت: به طور طبیعی از ارایه یك ایده انتظار خروج طرح پژوهشی نمی رود چرا كه باید ابتدا ایده مورد نظر مورد پژوهش قرار گرفته و پس از بررسی در مراكز پژوهشی، در صورت توجیه اقتصادی به مرحله اجرا گذاشته شود.
علیرضا فریدونی در ادامه، مهمترین راه كسب و كار را فعالیت تیمی و حل مساله دانست و یادآور شد: در ابتدا با جمع آوری ایده ها باید تیم ساخته شود و در صورت عدم انجام این كار، ایده به طور حتم با شكست همراه خواهد بود.
به گفته وی، هر كار تیمی نیازمند یك رهبر است و نتیجه كاری كه وظایف افراد در آن مشخص نباشد نتیجه معكوس به همراه خواهد داشت.
فریدونی، توانایی همكاری و ایجاد ارتباط موثر با دیگران برای رسیدن به هدف مشترك را تعریف كار تیمی برشمرد و اضافه كرد: یك تیم باید در وهله نخست انعطاف پذیر بوده و مبادلات اطلاعاتی نیز به طور مستمر در بین افراد تیم جریان داشته باشد.
نخستین رویداد استارت آپ ویكند در حوزه گاز كشور از سوی شركت گاز استان قزوین از امروز در دانشكده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آغاز و تا سه ادامه خواهد داشت.
8054