۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۱۲
کد خبر: 83132647
T T
۰ نفر
كشفيات كالاي قاچاق در كشور 60 درصد رشد داشته است

كرمانشاه - ايرنا - جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: با تلاش هاي صورت گرفته و استفاده حداكثري از ظرفيت هاي موجود، كشفيات كالاي قاچاق از ابتداي سال جاري تاكنون (21 آذر) نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردار سرتيپ «ايوب سليماني» عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: يكي ديگر از تلاش هاي پليس در بحث مبارزه با قاچاق سوخت بوده است كه در اين خصوص نيز شاهد رشد 200 درصدي كشفيات نسبت به سال گذشته بوده ايم.
وي ادامه داد: در بحث سوخت به دليل اختلاف قيمتي كه در داخل و خارج كشور وجود دارد شاهد تمايل قاچاقچيان به حضور در اين عرصه هستيم و در مرزهاي غربي، جنوبي، جنوب شرقي و ... مبادرت به اين كار مي كنند.
سردار سليماني با بيان اينكه حجم قاچاق سوخت در جنوب و جنوب شرق كشور بخصوص در نقاط متصل به خليج فارس و درياي عمان بيشتر از ساير نقاط است، يادآوري كرد: با اين حال همه توان و تلاش خود را به كار گرفته ايم تا مقابل اين پديده ايستادگي كنيم.
اين مقام بلندپايه انتظامي همچنين به قاچاق ارزاق عمومي و مواد خوراكي مورد نياز مردم نيز اشاره كرد و گفت: اين كار علاوه بر زيان هاي وارده باعث كمبود اين محصولات در داخل كشور شده و باعث مي شود مردم به مشكل برخورد كنند.
وي افزود: بحث قاچاق كالا يكي از موضوعاتي است كه بيتشرين اثر تخريبي را بر بنيان هاي اقتصادي كشور دارد و علاوه بر وارد آوردن صدمات جبران ناپذير به توليد ملي، در نظم و برنامه هاي اقتصادي كشور نيز اخلال ايجاد مي كند.
سردار سليماني تصريح كرد: امروز پليس جمهوري اسلامي مقتدر تر از گذشته احاطه و اشراف خوبي بر هشت هزار و 755 كيلومتر مرز آبي و خاكي كشور با همسايگان خود دارد و نيروهاي مرزباني و انتظامي بر اين مرزها مسلط هستند.

** مرزهاي كرمانشاه در امنيت كامل قرار دارد
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود و در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در خصوص وضعيت مرزهاي استان در بازديدي كه امروز به عمل آورده، اظهار داشت: مرزهاي كرمانشاه خوشبختانه در امنيت كامل قرار داشته و هيچ مشكل و پديده نگران كننده اي وجود ندارد.
وي افزود: در بازديدي كه امروز از بخش عمده اي از مرز 371 كيلومتري استان كرمانشاه با عراق داشتم شرايط مطلوبي بر مرزها حاكم بود و انگيزه و روحيه را مي شد در چهره تك تك نيروهاي مرزباني مشاهده كرد.
سردار سليماني ادامه داد: در ديداري كه با چند تن از نيروهاي مرزباني استان كرمانشاه داشتم همگي آن ها با روحيه اي بالا عنوان كردند كه سلام و پيام ما را به رهبر معظم انقلاب رسانده و ايشان بدانند تا آخرين قطره خونمان پاسدار مرزهاي انقلاب بوده و به دشمنان اجازه كوچكترين تعرضي نمي دهيم.
جانشين فرمانده ناجا در ادامه به نقشه شكست خورده دشمن براي ايجاد ناامني در كشور اشاره كرد و گفت: آن ها به زعم خود تلاش مي كنند تا مردم شاهد جشن 40 سالگي انقلاب نباشند و وعده هاي بسياري را از سال گذشته به طرفداران خود دادند كه نظام مقدس جمهوري اسلامي در 22 بهمن 96 سرنگون مي شود اما همه ديدند بعد از حوادث دي ماه پارسال كشورمان مقتدر تر از گذشته به حركت روبه جلوي خود ادامه داد.
وي تصريح كرد: دشمنان سپس وعده تابستان و پائيز امسال را دادند كه انقلاب اسلامي 40 سالگي خود را نخواهد ديد ولي پائيز هم در حال سپري شدن است و همه جهانيان ديدند كه دشمنان بازهم نتوانستند كاري از پيش ببرند.
سردار سليماني با بيان اينكه دشمنان 2 هدف عمده را دنبال مي كنند، افزود: يكي از اين اهداف ناامن كردن مرزهاي كشور و نفوذ افراد تكفيري براي انجام كارهاي خرابكارانه و ديگري سوار شدن بر موج مشكلات اجتماعي و استفاده از ظرفيت هاي نفوذي خود براي برهم زدن نظم و امنيت داخلي كشور است.
جانشين فرمانده ناجا تصريح كرد: در هردوي اين بخش ها، نيروي انتظامي محور امنيت عمومي كشور را ايفا مي كند و خوشبختانه با جانفشاني نيروهاي جان بركف خود توانسته پاسخي محكم و دندانشكن را به دشمنان اين مرز و بوم بدهد.
وي تصريح كرد: امروز نيروي انتظامي جمهوري اسلامي با افتخار اعلام مي كند كه با همت نيروها و كاركنان خدوم خود توانسته دشمن را متوقف كند به گونه اي كه نتوانسته اند كوچكترين خدشه اي به امنيت كشور وارد آورند.
سردار سليماني در پايان گفت: هرچند كشور در امنيت كامل به سر مي برد اما لازم است تا هوشياري خود را در مواجه با دشمن حفظ كرده و از كوچكترين حركت دشمن غافل نمانيم.
7458/8066