۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۹:۲۹
کد خبر: 83134506
T T
۰ نفر

توليد عسل در استان اردبيل افزايش يافت

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۹:۲۹
کد خبر: 83134506
توليد عسل در استان اردبيل افزايش يافت

اردبيل - ايرنا - رييس اداره آموزش و بهره برداري سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل گفت: با برگزاري دوره هاي مختلف آموزش مهارت زنبور داري ، سطح كمي و كيفي توليد عسل در اين استان افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا ، داور مداح پناهي روز شنبه در دوره آموزش زنبورداري خلخال افزود: در سال جاري 45 دوره آموزشي مهارت پرورش زنبور عسل در استان برگزار و بيش از 2 هزار نفر در اين دوره ها شركت كردند.
وي اضافه كرد: در سال هاي اخير توجه ويژه اي به صنعت پرورش زنبور و توليد عسل شده و نتيجه برگزاري دوره هاي آموزشي مهارت زنبور داري افزايش توليد عسل به 6 هزار و 152 تن در سال همراه با ارتقاي كيفيت محصول توليدي و مرغوبيت آن و نيز افزايش افراد مشغول به اين كار توليدي زير مجموعه كشاورزي است.
وي همچنين با اشاره به ظرفيت و قابليت هاي منطقه خلخال براي پرورش زنبور عسل گفت: اين شهرستان با توليد بيش از 800 تن عسل در سال رتبه دوم استان را در توليد اين محصول پس از شهرستان اردبيل به خود اختصاص داده است.
او با بيان اينكه از اول سال جاري تاكنون 2 هزار نفر روز در دوره هاي آموزشي مهارت پرورش زنبور عسل در خلخال شركت كرده اند، افزود: در اين دوره آموزشي كه با عنوان تربيت زنبوردار صنعتي درجه 2 به مدت پنج روز در خلخال برگزار مي شود 45
نفر از علاقه مندان به يادگيري اين مهارت شركت كردند.
فريدون بابايي ، فرماندار خلخال هم در اين دوره گفت: جامعه نيازمند آموزش بوده و بكارگيري روش هاي نوين علمي در كنار افزايش سطح توليد و رونق اقتصادي فعالان اين بخش كاهش تلفات و هزينه هاي توليد را نيز سبب خواهد شد.
وي اظهار داشت: با توجه خاصي كه به صنعت زنبورداري اين شهرستان در سال هاي اخير شده توليد عسل در اين منطقه به بيش از 800 تن در سال افزايش يافته و اين امر زمينه اشتغال بيش از هزار و 500 نفر را در حوزه پرورش زنبور عسل شهرستان فراهم كرده است.
او گفت: افزايش توليد محصول عسل همراه با بهبود كيفيت آن موجب رونق اقتصادي زنبورداران و افزايش ميل و رغبت افراد به فعاليت در بخش صنعت زنبورداري اين منطقه شده است.
خلخال در جنوب اردبيل قرار دارد، اين شهرستان با برخورداري از بيش از 40 هزار كلني زنبور عسل و با توليد بيش از 800 تن عسل در سال رتبه دوم توليد عسل استان را پس از اردبيل به خود اختصاص داده است.
7119/6018