۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳
کد خبر: 83134659
T T
۰ نفر
آژانس هاي مسافرتي براي فرودگاه زنجان مشكل ساز شده اند

زنجان - ايرنا - مدير فرودگاه منطقه زنجان گفت: همكاري نكردن برخي آژانس هاي مسافرتي و ترغيب مسافران به استفاده از امكانات استان هاي همجوار، پروازهاي داخلي اين فرودگاه بويژه زنجان - كيش و برعكس را بامشكل روبرو كردند.

محمد قاسمي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: آژانس هاي مسافرتي مستقر در استان زنجان به هزينه هاي حداقلي به ازاي هر بليت اكتفا كرده و با وجود امكانات لازم در فرودگاه زنجان، مسافران را براي استفاده از پروازهاي استان هاي همجوار ترغيب مي كنند.
وي تاكيد كرد: بسياري از مسافران نيز به دليل بي اطلاعي و بدون توجه به خطرات جادهاي و هدر دادن زمان از پروازهاي استانهاي همجوار استفاده مي كنند.
مدير فرودگاه منطقه زنجان اظهار داشت: اين فرودگاه داراي پاركينگ رايگان براي خودرو با كمترين فاصله تا ترمينال دارد و مسافران مي توانند در كمترين زمان ممكن بدون خطرات جاده اي و صرف زمان از اين فرودگاه پرواز كنند.
اين مسئول خاطرنشان كرد: تابستان امسال يكهزار و 500 نفر از حجاج زنجاني در قالب 10 پرواز رفت و برگشت به مدينه و سال 96 نيز زائران زنجان - مشهد به طور ميانگين با هر پرواز 110 مسافر و با ظرفيت تكميل اعزام شدند.
وي يادآوري كرد: سالجاري بخش خصوصي وارد اين پروازها نشد و اعزام زائران زنجان – مشهد و برعكس كنسل شد و در حال حاضر درصدد برقراري آن با همكاري يكي از شركت هاي هواپيمايي هستيم.
مدير فرودگاه منطقه زنجان گفت: بايد نماينده هاي مردم استان زنجان در مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولان كمك كنند تا پروازها به صورت برنامه اي انجام شود.
قاسمي اظهار داشت: پروازهاي مشهد كيش و عتبات در استان هايي همانند زنجان به صورت چارتري انجام مي شود و متاسفانه هيچكدام از آژانس هاي مستقر در استان رغبتي براي اين مهم نشان نداده اند.
وي، با تاكيد بر اينكه برقراري پروازها نيازمند فرودگاه، شركت داراي هواپيما و بخش خصوصي است .
مدير فرودگاه منطقه زنجان تاكيد كرد: در حال حاضر هواپيما و فرودگاه با تمام امكانات و شركت هواپيمايي داراي هواپيما وجود دارد، اما بخش خصوصي بايد با حمايت استاني و پايه كار براي انجام پروازها نيز وجود داشته باشد.
قاسمي يادآوري كرد: آژانس هاي گردشگري بخش خصوصي مستقر در استان زنجان به جاي اينكه در باره پروازهاي داخل استان وارد فعاليت شوند، مسافران را ترغيب مي كنند تا از پروازهاي استان هاي همجوار استفاده كنند در حاليكه در فرودگاه زنجان همه امكانات وجود دارد.
وي گفت: يك مقوله از فعاليت هاي اين فرودگاه پرواز داخلي و خارجي مسافربري است.
مدير فرودگاه منطقه زنجان افزود: با پيگيري هاي مستمر انجام شده و همكاري يكي از نمايندگان مردم زنجان و طارم سهميه ايستگاه پروازي خارجي حفظ و از زنجان به عربستان حجاج جابجا مي شوند.
قاسمي با تاكيد بر اينكه پروازهاي عتبات از زنجان بايد توسط سازمان حج و زيارت انجام مي شود، اضافه كرد: اين پروازها از استان زنجان كه پايتخت شور شعور حسيني است انجام نمي شود.
وي افزود: در حال حاضر پروازهاي آموزشي، امدادي و سرويس دهي هوانوردي براي اورژانس در اين فرودگاه انجام مي شود.
مدير فرودگاه منطقه زنجان گفت: در حال حاضر هلال احمر هلي كوپتري را در فرودگاه زنجان مستقر كرده و عمليات امداد و نجات جاده اي را انجام مي دهد.
قاسمي با بيان اينكه آموزش نظامي نيز روزانه در فرودگاه زنجان در حال انجام است، خاطرنشان كرد: اين فرودگاه خدمات راداري منطقه اي و ارتباطي منطقه شمالغرب به كل كشور را براي مركز كنترل تهران در خصوص پروازهاي عبوري پوشش مي دهد.
وي اظهار داشت: قسمتي از درآمد اين بخش براي اين فرودگاه هزينه مي شود در چند سال گذشته اعتباراتي كه از مركز اخذ كرده ايم در فرودگاه نزديك 15 تا 20 برابر درآمد فرودگاه بوده است.
مدير فرودگاه منطقه زنجان گفت: در حال حاضر فرودگاه ها به صورت درآمد – هزينه، فعاليت مي كنند و هيچ درآمد دولتي براي فرودگاه داري تخصيص داده نمي شودو خود شركت فرودگاه درآمد را بين فرودگاه ها تقسيم مي كند.
به گزارش ايرنا، فرودگاه زنجان، يكي از فرودگاه‌هاي فعال ايران از نوع داخلي به شمار مي رود كه در مركز استان زنجان واقع شده و از سال 1390 شروع به فعاليت كرده است.
از خردادماه سال 92، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده است و با توجه به مصوبه دولت مبني بر تبديل فرودگاه زنجان به مرز هوايي ارديبهشت 91 نيز نخستين پرواز خارجي به مقصد عربستان براي انجام حج عمره انجام شد.
9505/8068