۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83136491
T T
۰ نفر
ساماندهي گمرك و مرز دوغارون مورد تاكيد قرار گرفت

مشهد- ايرنا- مديركل دفتر امنيتي و انتظامي استانداري خراسان رضوي گفت: مرز و گمرك دوغارون به عنوان دريچه اتصال اين استان با افغانستان و برخي كشورهاي آسياي ميانه از اهميت خاصي برخوردار است لذا ساماندهي آن بايد بيش از پيش در دستور كار قرار گيرد.

محمدحسين صالحي روز يكشنبه در نشست كارگروه ساماندهي مبادي مرزي در تايباد افزود: ساماندهي معبر رسمي مرز دوغارون كمك شاياني به رونق اقتصادي منطقه مي كند و نقش بسزايي در رونق بازار كسب و كار خراسان رضوي و تامين معيشت خانواده هاي مرزنشين دارد.
وي به ظرفيت مناطق مرزي در تامين معاش اهالي آنها بدون اتكا به درآمدهاي ملي اشاره و بيان كرد: موضوع اقتصاد مقاومتي هميشه مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي مي باشد و امسال نيز به عنوان سال حمايت از توليد داخلي نامگذاري شده لذا معيشت مردم در مناطق مرزي بيش از پيش مورد توجه دولت قرار دارد.
مديركل دفتر امنيتي و انتظامي استانداري خراسان رضوي در ادامه همچنين بر مبارزه جدي با پديده قاچاق تاكيد و بيان كرد: همه دستگاههاي اجرايي و مستقر در مرز دوغارون بايد نسبت به پديده قاچاق حساس باشند تا تمامي ظرفيتهاي موجود به همين منظور در اين كانون اقتصادي فراهم آيد.
فرماندار تايباد نيز در اين نشست گفت: روزانه افزون بر 400 دستگاه كاميون ترانزيت در مرز دوغارون رفت و آمد مي كنند لذا با ساماندهي آن مي توان رونق اقتصادي را بيش از پيش در اين منطقه شتاب داد.
حسين شرافتي راد افزود: تقويت و توسعه گمرك مرزي دوغارون به عنوان يك فرصت طلايي در حوزه هاي اقتصاد و اشتغالزايي يكي از دغدغه هاي مهم مسئولان خراسان رضوي است.
وي ادامه داد: همچنين با توجه به نقش مرزنشيان در ايجاد امنيت پايدار، مسئولان مي بايست به خانواده هاي مرزنشين در حوزه هاي مختلف نگاهي ويژه داشته باشند.
فرماندار تايباد در ادامه يكي از سياستهاي دولت تدبير و اميد را فراهم كردن بسترهاي سرمايه گذاري عنوان و بيان كرد: زيرساختهاي لازم براي حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي در مناطق اقتصادي مستقر در مرز دوغارون فراهم شده لذا اميدوارم با حمايتهاي مسئوولان استاني و كشوري آينده درخشاني براي مرزنشينان اين خطه رقم خورد.
گمرك دوغارون با قدمت 100 سال يكي از مهمترين گمركات صادراتي ايران محسوب مي شود. سالانه افزون بر يك ميليارد دلار انواع كالا از اين گمرك به افغانستان صادر مي شود. گمرك دوغارون در فاصله 18 كيلومتري شهر تايباد قرار دارد. تايباد نيز در فاصله 225 كيلومتري جنوب شرقي مشهد واقع است.
7494/1858