۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹
کد خبر: 83136779
T T
۰ نفر
57 معلم پژوهنده و دانش آموز پژوهشگر در دماوند تقدير شدند

تهران -ايرنا - همزمان با هفته پژوهش از 30 معلم پژوهنده و توليد محتوا برگزيده كشوري، استاني و منطقه ايي و 27 پژوهشگر برگزيده دانش آموزي، مولف، رباتيك و استارت آپ تقدير شد.

مهرداد پور فتحي روز يكشنبه در همايش هفته پژوهش شهرستان دماوند كه در اردوگاه مصطفي خميني اين شهرستان برگزار شد با اشاره به اينكه شعار اين هفته 'مدرسه، محور پژوهش و مهارت' است در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان محور تحقيق و يك نهاد مهم در تقويت بخش علوم انساني، توانسته در حوزه پژوهش فعاليت هاي موثري داشته باشد.
وي با بيان اينكه اين نهاد در تمامي رده هاي سني در شهرستان مولف دارد و جامعه فرهنگيان نيز در اين بخش فعاليت دارند، گفت: شهرستان دماوند در بخش پژوهنده و توليد محتوا رتبه هاي برتر استاني و منطقه ايي دارد و علاوه بر فعاليت در بخش تاليفات، در حوزه رباتيك دانش آموزي امسال اقدامات ارزشمندي در حوزه پژوهشسرا صورت گرفته و مقامات خوبي را كسب كرده اند و در مسابقات آزمايشگاهي نيز حائز رتبه هاي برتر استاني شديم.
پور فتحي با تاكيد براينكه در سنوات گذشته تعداد تاليف ها بسيار كمتر از سال جاري بود، افزود: امسال 14 اثر توسط فرهنگيان تاليف شده است كه 3 اثر آن متعلق به دانش آموزان مي باشد و در اين همايش نيز رونمايي شد.
رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند خاطر نشان كرد: اين نهاد مي تواند در حوزه پژوهش، ريل گذار در دانشگاه ها باشد و اين در حالي كه است كه در بسياري از دانشگاه ها در اين خصوص گاهي از مطالب كپي استفاده مي شود.
وي اضافه كرد: تاكيد ما در مدارس انجام تحقيق هاي علمي توسط دانش آموزان است و مسائلي كه در گروه هاي آموزشي انجام مي شود بر پايه تحقيق و پژوهش باشد.
اين مقام مسئول همچنين به اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش اشاره كرد و گفت: برگزاري كارگاه هاي آموزشي توليد محتواي الكترونيكي، تقدير از مولفين فرهنگي و دانش آموز و همچنين تقويت تنها پژوهشسراي شهرستان دماوند از ديگر اقدامات اين نهاد بوده است.
تهرام/7246//1348
۰ نفر