۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۸:۵۳
کد خبر: 83137054
T T
۰ نفر
نخستين نمايشگاه هنرهاي دستي بانوان در بانه برپا شد

سنندج - ايرنا - نخستين نمايشگاه هنرهاي دستي با عنوان «هنر چيدمان» با همكاري بانوان هنرمند بانه اي در آستانه شب يلدا شامگاه يكشنبه در هتل داوينكو بر پا شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين نمايشگاه با همكاري 50 بانوي هنرمند بانه و اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برپا شده و تا 30 آذر هر روز از ساعت 16 تا 22 پذيراي علاقمندان است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بانه در حاشيه اين نمايشگاه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: نمايشگاه هنر چيدمان به مناسبت شب يلدا و با مديريت سه نفر از بانوان هنرمند، همكاري 50 بانوي هنرمند ديگر و مديريت هتل داوينكو با هدف حمايت از بانوان خلاق بر پا شده است.
سعدالله رحيمي خواه افزود: در اين نمايشگاه آثار 10 رشته صنايع دستي به نمايش گذاشته شده كه شامل سفالگري، ترمه بافي، سفال برجسته، گيوه بافي، قلاب بافي، كاموا بافي، كار روي شيشه و تزيين ميوه هاي خشك محلي كه به صورت اورگانيك توليد شده، است.
وي اظهار داشت: يكي از دلايل مهم عدم برپايي نمايشگاه ها در بانه نبود مكان مناسب براي برپايي نمايشگاه است كه به عنوان معضلي بزرگ سد راه هنرمندان صنايع دستي شده است.
رحيمي خواه اضافه كرد: برپايي اين نمايشگاه ها نقش مهمي در ايجاد كسب و كارهاي جديد دارد و زمينه را براي اشتغال خانگي بانوان فراهم مي كند.
به گزارش ايرنا، بازديدگنندگان از نمايشگاه در صورت نياز مي توانند براي خريد آثار به نمايشگاه گذاشته شده، سفارش دهند.
اين نمايشگاه با همكاري بانوان هنرمند بانه اي شادي امين پور، زهرا كيميايي اسدي و مصطفي زاده در هتل داوينكو برپا است.
شهرستان مرزي بانه با 158 هزار نفر جمعيت در 270 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/9102