۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۹:۲۴
کد خبر: 83137101
T T
۰ نفر
فرماندار شيروان: خدمت به زائران بايد با خوشرويي انجام شود

بجنورد- ايرنا- فرماندار شيروان گفت: خيران و خدام موكب ها به هنگام ارائه خدمات به زائران بايد خوشرويي را در اولويت كاري خود قرار دهند زيراكه اين نوع برخورد از آموزه هاي ديني محسوب مي شود.

به گزارش ايرنا امين رضا مرآتي يكشنبه شب در همايش خيران و خدام موكب شهداي خراسان شمالي در شيروان با بيان اينكه كسانيكه در موكب ها خدمات ارائه مي دهند چهره تلخ ندارند گفت: عظمت و بزرگي اسلام از چنين رويه هاي برخورد مشخص مي شود.
وي گفت: مردم ايران عزاداري را با خدمتگزاري و عشق به ائمه اطهار(ع) ياد گرفته اند زيراكه ميزباني از سيل عظيم جمعيت با توجه به شرايطي كه امكانات محدود است و زير ساخت ها فراهم نيست كار ساده اي نيست.
مرآتي با اشاره به اينكه بايد ماهانه يك نشست هماهنگي تا اربعين سال آينده بايد داشته باشيم تا بتوانيم برنامه ها را به نحو شايسته اجرا كنيم افزود: بايد تا قبل از فرا رسيدن اربعين سال آينده زير ساخت هاي ارائه خدمات در موكب ها را آماده كنيم و اگر تجهيزات و امكاناتي لازم است فراهم شود.
امام جمعه شيروان هم در اين همايش گفت: عاشورا همه ساله 20 ميليون زائر را از سرتاسر كشور جمع مي كند كه در قلب و دل هر انسان آزاده اي حكاكي شده است.
حجت الاسلام حسين كوثري با بيان اينكه عاشورا خون هر مسلمان و غير مسلماني را به جوش مي آورد اظهار داشت: زيارت امام حسين جايگاه والايي دارد و بنا شده مزد و بهاي خون اباعبدالله رفع مشكلات جامعه به بركت نام حسين باشد كه با شعار و تبليغ ميسر نمي شود.
وي گفت: از روز عاشورا تاكنون پرچم امام حسين(ع) در اهتزاز است و سفره وي پهن است كه نسل هاي قبل از ما خيلي بهتر نقش آفريني داشتند در زمانيكه عزاداري امام حسين ممنوع بود و جور و ستم را درك كردند.
7186/ 6042