۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۱
کد خبر: 83137914
T T
۰ نفر

سارقان قطعات آسانسور دستگیر شدند

۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۱
کد خبر: 83137914
سارقان قطعات آسانسور دستگیر شدند

همدان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان همدان گفت: اعضای باند سارقان تجهیزات آسانسور كه كارگران اخراجی یك شركت بودند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا سردار بخشعلی كامرانی صالح در این باره بیان كرد: پس از وقوع چند فقره سرقت قطعات آسانسور از مجتمع های مسكونی بالای 6 طبقه موضوع رسیدگی شد.
وی افزود: تحقیقات پلیس موید این بود كه سارقان آشنایی كامل به سیستم های آسانسور دارند و با معرفی خود به عنوان سرویس كار مجاز وارد ساختمان شده و اقدام به سرقت تجهیزات از اتاقك محل نصب آسانسور می كردند.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: با انجام تحقیقات میدانی و شگردهای پلیسی و بازبینی فیلم دوربین های مدار بسته، تصاویر سارقان كه ملبس به لباس شركت های آسانسوری بودند، به دست آمد.
سردار كامرانی صالح ادامه داد: این تصاویر شباهت زیادی به 2 تن تكنسین های یكی از شركت های تعمیر و نصب آسانسور داشت كه به علت اعتیاد به مواد مخدر اخراج شده بودند.
وی افزود: با شناسایی هویت سارقان، نامبردگان در 2 عملیات همزمان دستگیر و پس از انتقال به پلیس آگاهی، در تحقیقات فنی، به هفت فقره سرقت تجهیزات آسانسور شامل درایو ، بُرد، باطری و تعداد 38 وزنه آسانسور اعتراف كردند.
فرمانده انتظامی استان همدان بیان كرد: متهمان با پوشیدن لباس فُرم شركت های آسانسور به عنوان سرویس كار به مجتمع های مسكونی مراجعه و اقدام به سرقت تجهیزات آسانسورها كرده و برای جلوگیری از شناسایی، تجهیزات مسروقه را در تهران به فروش می رساندند.
سردار كامرانی صالح اضافه كرد: ماموران پلیس آگاهی همدان با مراجعه به آدرس اعلامی واقع در تهران، با شگردهای پلیسی خریدار اموال مسروقه را شناسایی و دستگیر و اقلام مسروقه را كشف كردند.

** زمین خواری در فامنین
فرمانده انتظامی فامنین گفت: خبری مبنی بر این كه 60 هزار متر مربع از اراضی ملی واقع در روستاهای شهرستان فامنین توسط 2 تن از اهالی به صورت غیر قانونی تصرف و قصد كشت آن را دارند به پلیس اطلاع رسانی شد.
سرهنگ علی حسن حیدری افزود: با همكاری و تعامل اداره منابع طبیعی این شهرستان متهمان به اتهام زمین خواری اراضی ملی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.
وی اضافه كرد: كارشناسان ارزش این اراضی را بیش از 600 میلیون ریال برآورد كردند.

** كشف چك پول تقلبی در نهاوند
فرمانده انتظامی نهاوند گفت: ماموران پلیس اطلاعات یك دستگاه خودرو پراید را در یك عملیات پلیسی توقیف و در بازرسی از آن 20 میلیون ریال چك پول تقلبی 500 هزار ریالی كشف كردند.
سرهنگ شا احمد ساكی با بیان اینكه متهم با تشكیل به مرجع قضایی معرفی شد از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشكوك با پلیس 110 تماس بگیرند.

** كشف 60 كیلوگرم تریاك
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: با هدایت اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان و اقدام عملیاتی هوشمندانه و به موقع پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان، یك محموله مواد مخدر از نوع تریاك به وزن 60 كیلوگرم كه از استانهای جنوبی به سمت استان های مركزی كشور در حال انتقال بود در بین راه و در اصفهان كشف شد.
سردار بخشعلی كامرانی صالح اضافه كرد: در این عملیات یك دستگاه خودرو توقیف و 2 متهم نیز دستگیر شدند.
7526/2087