۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 83139402
T T
۰ نفر
30 درصد استادان دانشگاه شریف با صنعت قرارداد دارند

تهران-ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت كه این دانشگاه در بین مراكز آموزش عالی بیشترین ارتباط را با صنعت دارد به نحوی كه در زمان حاضر 30 درصد از اعضای هیات علمی با صنعت قرارداد در حال اجرا دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا ، محمود فتوحی فیروزآباد عصر سه شنبه در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه خانواده فناوری شریف و اقتصاد دانش بنیان اظهار كرد: مطلوب است تمامی اعضای هیئت علمی با صنعت ارتباط داشته باشند و تمام پایان نامه ها با حامی صنعتی ارائه شود.
فتوحی گفت: اهداف مهم دانشگاه اثر بخشی اجتماعی، درآمد زایی و استقلال مالی برای تحقق اهداف است زیرا با بودجه دولتی ارتقا جایگاه دانشگاه كار دشواری است.
وی اظهار كرد: دانشگاه شریف بسیار در خصوص مسئله ارتباط صنعت با دانشگاه برنامه ریزی كرده است و به كیفیت اساتید و دانشجویان اهمیت زیادی می دهد.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح كرد: از سال 93 تا بهمن 96، 3880 در خواست برای جذب هیات علمی وجود داشته كه فقط 80 نفر پذیرفته شده است و این موضوع نشان دهنده دقت در كیفیت اعضا است.
فتوحی توضیح داد: 64 درصد از این تعداد فارغ التحصیل خارج كشور، 9 درصد داخلی و 27 درصد دانش آموخته دانشگاه شریف هستند.
وی ادامه داد: به روز رسانی و بازنگری مواد درسی و توسعه دروس میان رشته ای، فرا رشته ای و افزودن رشته هایی مثل مدیریت انرژی و مهندسی اعصاب از دیگر برنامه های دانشگاه برای بهبود كیفیت آموزشی است.
فتوحی اظهار كرد: نحوه پدیرش دانشجویان دكتری در دانشگاه ها مناسب نیست و باید با تحلیل سوابق تحصیلی و بررسی پرونده در دانشگاه ها جذب شوند.ارجاع زیادی به مقاله های دانشگاه شده است كه نشان دهنده حفظ كیفیت است.
فتوحی تصریح كرد: در سال جاری دانشجویان در المپیاد دانشجویی با كسب 14 مدال مقام اول را به خود اختصاص دادند كه نشان دهنده استعداد بالای دانشجویان است.

** واردات بی رویه نیاز صنعت به دانشگاه را كاهش داده است
رئیس دانشگاه صنعتی با اشاره به انتشاركتاب اخلاق در پژوهش، شریف تصریح كرد: فعالیت های پژوهشی باید در راستای حل مسائل كشور باشد.
وی ادامه داد: دانشگاه شریف در استخدام دانشجویان پسا دكتری و ارجاعات مقالات مقام اول را دارد و تعداد مقالات مهم نیست بلكه كیفیت آنها اهمیت دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: واردات بی رویه نیاز صنعت به دانشگاه ها را كاهش داده است.
فتوحی تصریح كرد: در راستای ارتباط صنعت با دانشگاه صندوق سرمایه گذاری صنعت و دانشگاه تاسیس شده است.
وی افزود: تاسیس مركز نوآوری، فناوری و دانش بنیان شریف و تعریف مدل های جدید همكاری از برنامه های دیگر دانشگاه در این راستا است.
فتوحی با بیان اینكه 450 شركت دانش بنیان زیر نظر دانشگاه فعالیت می كند، اظهار كرد: رفع مشكلات جامعه، توسعه مدرسه اشتغال و مشاركت در پروژه های صنعتی از اقدامات مهم دانشگاه در حوزه دانش بنیان و كارآفرینی است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: استقلال مالی و درآمدزایی مهمترین مسائل دانشگاه است كه برنامه های زیادی در این جهت طراحی و عملیاتی شده است.
**9465**1601**