۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۹
کد خبر: 83139504
T T
۰ نفر

405 هزار نخ سيگار قاچاق در كرمانشاه كشف شد

۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۹
کد خبر: 83139504
405 هزار نخ سيگار قاچاق در كرمانشاه كشف شد

كرمانشاه - ايرنا - جانشين فرمانده انتظامي استان كرمانشاه گفت: ماموران پليس شهرستان هاي جوانرود و سنقروكليايي در سه عمليات بزرگ توانستند 405 هزار نخ سيگار قاچاق را كه ارزش آن ها به بيش از يك ميليارد و يكصد ميليون ريال مي رسيد، كشف كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سرهنگ عليرضا مرزباني روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماموريت نخست، پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان جوانرود با انجام كارهاي اطلاعاتي و رصدهاي شبانه روزي خود از وجود يك انبار محل نگهداري سيگار قاچاق مطلع شدند.
وي افزود: با شناسايي انبار محل نگهداري سيگارهاي قاچاق، ماموران در فرصتي مناسب و پس از هماهنگي با مقام قضائي نسبت به بازرسي از اين محل اقدام كردند.
سرهنگ مرزباني ادامه داد: در بازرسي ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي جوانرود از انبار مذكور، نزديك به 220 هزار نخ سيگار قاچاق در مارك ها و بسته بندي هاي مختلف كشف شد.
جانشين فرمانده انتظامي استان كرمانشاه يادآوري كرد: طبق نظر كارشناسان، ارزش اين محموله قاچاق به بيش از 600 ميليون ريال مي رسد.
وي يادآوري كرد: تلاش براي دستگيري صاحب انباري كه سيگارهاي قاچاق در آن مخفي شده بود، جهت روشن شدن ابعاد مختلف موضوع ادامه دارد.

** كشف 185 هزار نخ سيگار قاچاق در سنقروكليايي
سرهنگ مرزباني در ادامه به كشف 185 هزار نخ سيگار قاچاق ديگر در شهرستان سنقروكليايي اشاره كرد و گفت: اين تعداد سيگار طي 2 مرحله توسط ماموران انتظامي اين شهرستان كشف شد.
جانشين فرمانده انتظامي استان كرمانشاه افزود: در ماموريت نخست پليس شهرستان سنقروكليايي، پس از اطلاع از اينكه فردي در واحد صنفي خود اقدام به خريد و فروش سيگار قاچاق مي كند موضوع به صورت ويژه در دستور كار همكاران انتظامي قرار گرفت.
وي گفت: پس از شناسايي اين واحد صنفي، ماموران پليس پس از هماهنگي با مقام قضائي از آن بازرسي و موفق به كشف 56 هزار و 820 نخ سيگار قاچاق شدند.
سرهنگ مرزباني تصريح كرد: در عمليات دوم نيز ماموران يكي از پاسگاه هاي شهرستان سنقروكليايي در حين كنترل خودروهاي عبوري، به يك دستگاه نيسان مشكوك و آن را متوقف كردند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 128 هزار و 800 نخ سيگار قاچاق كشف شد، ارزش مجموع سيگارهاي قاچاق كشف در سنقروكليايي را بيش از 500 ميليون ريال عنوان كرد.
وي در پايان از دستگيري 2 متهم در اين رابطه و معرفي آن ها به دستگاه قضائي خبر داد و گفت: مبارزه با پديده قاچاق يكي از مهمترين اولويت هاي كاري پليس است و در اين راستا همكاران ما براي برخورد با قاچاقچيان نهايت توان و تلاش خود را به كار مي گيرند.
7458/8066