به گزارش ايرنا ، ياسر ندايي روز چهارشنبه در جلسه بررسي مسائل و مشكلات چهار بانده كردن جاده پارس آباد ، سربند افزود: تعريض و بازسازي اين مسير ضروري بوده و مورد مطالبه عموم مردم منطقه است.
وي بروز حوادث ناگوار و تصادفات حادث شده در اين مسير را از نگراني هاي دستگاه هاي اجرايي دانست و گفت: پروژه چهار بانده كردن مسير پارس آباد ، اردبيل يك پروژه ملي است و براي پيشگيري از نارضايتي ها و بروز حوادث غمبار، دستگاه ها بايد بصورت فراسازماني در اين پروژه احساس مسئوليت بيشتري به خرج دهند.
ندايي با اشاره به لزوم تسريع در تكميل چهار بانده كردن قطعه دوم مسير پارس آباد ، سربند اظهارداشت: اشتهار يافتن مسير اردبيل ، پارس آباد به جاده مرگ به زيان اين منطقه است و اگر چه خانواده ها و شهروندان بسياري در اين مسير عزيزانشان را از دست داده اند ولي تكرار اين مباحث و ملقب كردن به جاده مرگ سبب القاي ناامني مسير براي ميهمانان ، مسافران و گردشگران منطقه شده و در طولاني مدت حتي پس از چهار بانده شدن در اذهان عمومي باقي خواهد ماند.
وي افزود: ديدگاه استانداري و مسئولان راه و شهرسازي در زمينه اين پروژه مساعد است و از 650 كيلومتر بزرگراه مطالعاتي مورد لزوم براي مسيرهاي استاني ، مسير پارس آباد - اردبيل جزو اولويت هاي اصلي براي بهره برداري است.
وي همچنين از پايان فاز مطالعاتي سه راه گوي تپه تا پارس آباد و واگذاري آن به پيمانكار طي چند روز آينده خبر داد و افزود: مسيرهاي منتهي به حوزه استحفاظي شهرستان پارس آباد در دستور كار قرار گرفته ، ليكن مهم ترين معضل پيش رو براي ادامه پروژه تاسيسات و زيرساخت هاي موجود در بستر اين جاده است كه مانع زيرسازي ها در حريم جاده شده است.
وي به ضرب الاجل چند روزه براي هماهنگي و نقل و انتقال تاسيسات و زيرساخت ها اشاره كرد و افزود: با توجه به اهميت پروژه و اقتضا زماني و نزديكي فصل بارندگي اين پروژه بايد در حداقل ترين زمان ممكن بسترسازي شود تا براي عمليات تعريض و بازسازي آماده شود.
پارس آباد در شمال اردبيل و در همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
6018/ 1257
اردبيل - ايرنا - معاون فرماندار پارس آباد مغان گفت: جاده پارس آباد ، اردبيل ده ها سال پيش با مقتضيات و مختصات آن دوره احداث شده و پاسخگوي ظرفيت ها و نيازهاي امروز منطقه نيست.