۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۹
کد خبر: 83140970
T T
۰ نفر
نشست بررسي مطالعات حوزه آبخيز بخش ندوشن برگزار شد

يزد - ايرنا - نشست مطالعات حوزه آبخيز بخش ندوشن و توانمندسازي جوامع روستايي در اين منطقه با حضور مجري طرح و تعدادي از مسئوولان شهرستان ميبد و استان يزد در فرمانداري ميبد برگزار شد.

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومي فرمانداري ميبد، مجري طرح مطالعاتي آبخيزداري ندوشن در اين نشست گفت: حركت به سمت توسعه پايدار نياز به برنامه‌اي مدون و دقيقي دارد كه در آن منابع مديريت جامع و مديريت يكپارچه رعايت شده باشد.
موسوي افزود: همچنين نهادهاي زير ربط نيز بتوانند با هماهنگي و يكپارچه رسيدن به‌سوي هدف موردنظر را تسهيل كنند.
وي هدف از برگزاري اين نشست را ارائه پيشنهادها از سوي همه دستگاه‌ها و ادارات عنوان كرد تا تدوين سند توسعه با رعايت جامع‌نگري صورت گيرد.
همچنين فرزين خادمي معاون برنامه‌ريزي و هماهنگي امور عمراني فرمانداري ميبد با اشاره به اهميتي كه اين طرح در بخش اشتغال و تعيين ظرفيت‌هاي روستاها دارد، درخواست همكاري از سوي ادارات شهرستان و تعيين نمايندگاني در منطقه ندوشن كه شناخت كافي از آن مكان ‌دارند، كرد.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري يزد نيز با اشاره به اينكه منابع طبيعي بستر توسعه و حيات هر كشوري است، گفت: مردم استان تاكنون مشاركت و انسجام خوبي در اجراي پروژه‌هاي منابع طبيعي داشته‌اند.
محمدرضا آخوندي افزود: با توجه به خشكسالي‌ها و تغيير اقليم در دو دهه اخير، اجراي پروژه‌هايي را مي‌طلبد كه سازگاري با كم آبي داشته باشد.
آخوندي ادامه داد: سال گذشته 200 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي براي سازمان جنگل‌ها و منابع طبيعي در نظر گرفته شد كه از اين ميزان سهم يزد 14 و سه‌دهم ميليارد تومان بود و حدود 30 ميليارد ريال آن براي شهرستان ميبد با توجه به اهميتي كه ندوشن به‌عنوان قطب دامداري داشت، اختصاص يافت.
مديركل منابع طبيعي يزد گفت: ندوشن با داشتن حدود 50 هزار واحد دامي، زمينه خوبي براي اشتغال‌زايي درزمينهٔ دامداري دارد، مي‌طلبيد پروژه‌هايي در اين بخش اجرا شود كه با اقليم منطقه سازگاري داشته باشد.
آخوندي افزود: در اين ارتباط چهار پروژه در بخش آبخيزداري، تغذيه سفره‌هاي آب زيرزميني و جلوگيري از سيلاب‌ها، 2 پروژه در بخش مرتع و يك پروژه در توانمندسازي و ظرفيت‌سازي جوامع روستايي در حال اجراست.
مديركل منابع طبيعي يزد ادامه داد: پروژه‌هايي با مشاركت جوامع محلي و سازمان‌هاي دولتي به‌ويژه مناريد در ندوشن با توجه به صبغه‌اي كه از گذشته داشته، تعميم داده‌ شد كه در سايه انسجام و انجام كار تيمي مي‌تواند تحول عظيمي در شهرستان ميبد ايجاد كند.
شهر تاريخي ندوشن در 80 كيلومتري شمال غرب يزد قرار دارد.
بخش ندوشن حدود پنج هزار نفر جمعيت دارد.
مركز شهرستان 104 هزار نفري ميبد در 50 كيلومتري شمال غرب شهر يزد مركز اين استان قرار دارد.
/2047/9934