۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۸:۳۶
کد خبر: 83141127
T T
۰ نفر
ارتقا كيفيت آموزش در دانشگاه هاي اصفهان ضروري است

اصفهان - ايرنا - رييس دانشگاه اصفهان گفت: بيشتر تذكرهاي داده شده به دانشگاه ها و موسسه هاي آموزش عالي دولتي و خصوصي در اين استان درباره كيفيت آموزش و پژوهش بوده است.

هوشنگ طالبي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: هر سال دست كم يك بازديد از هر دانشگاه و موسسه آموزش عالي توسط هيات نظارت، ارزيابي و تضمين كيفيت علوم، تحقيقات و فناوري استان اصفهان صورت مي گيرد و به دانشگاه ها و موسسه هايي كه داراي وضعيت مناسبي در زمينه هاي هاي مختلف از جمله آموزشي، پژوهشي و هيات علمي نيستند، تذكر داده مي شود.
وي ادامه داد : برخي موسسه ها و دانشگاه ها به دليل داشتن تخلف ها و بي كيفيت بودن سطح آموزشي، لغو مجوز مي شوند به طوري كه سال گذشته سه موسسه آموزش عالي غير انتفاعي در استان اصفهان به اين دليل، منحل شدند.
به گفته وي در يكي از موسسه هاي آموزش عالي اصفهان، 2 كلاس كارشناسي ارشد كه محتواي آنها نا مانوس هستند در قالب يك كلاس و با يك مدرس كه مدرك دكترا نداشت، برگزار مي شد كه از نظر آموزشي تخلف محسوب مي شود و با تذكري كه به آن موسسه داده شد ظرفيت دانشجويان كارشناسي ارشد آن در سال 97 صفر شد.
طالبي با بيان اينكه دبيرخانه هيات نظارت، ارزيابي و تضمين كيفيت علوم، تحقيقات و فناوري استان اصفهان در اين دانشگاه مستقر است و به نظارت دقيق تر بر موسسه هاي آموزش عالي مي پردازد، خاطرنشان كرد: در هر استان، دانشگاه مادر مسوول نظارت بر دانشگاه هاي دولتي، پيام نور، علمي كاربردي، آزاد، فني و حرفه اي و غير انتفاعي است.
رييس دانشگاه اصفهان ادامه داد : سال گذشته شوراي جديد نظارت و هيات نظارت بر دانشگاه هاي استان با احكام وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در دانشگاه اصفهان تشكيل شد و در صدد است هر دانشگاه و موسسه آموزش عالي را سالي دست كم يك بار بازديد كند.
طالبي با بيان اينكه سطح بازديد از دانشگاه هاي اصفهان به واسطه وسعت زياد استان، گسترده و به دليل زياد بودن تعداد موسسه ها، سخت است، تصريح كرد: امسال براي كم كردن هزينه ها در صدد راه اندازي سيستم اتوماسيون هستيم تا همه دانشگاه ها و موسسه ها اطلاعات خود را به هيات نظارت در دانشگاه اصفهان ارسال كنند و از اين طريق نظارت بر آنها صورت گيرد.
اصفهان با حدود 170 دانشگاه و مركز آموزش عالي و 280 هزار دانشجوي در حال تحصيل دومين استان دانشگاهي كشور است.
دانشگاه اصفهان با دست كم 15 هزار دانشجو و 660 عضو هيات علمي يكي از دانشگاه هاي برتر كشور است.
3011/6026