۱ دی ۱۳۹۷، ۷:۱۸
کد خبر: 83142623
T T
۰ نفر
مشتركان خراسان شمالی روزانه 8 میلیون مترمكعب مصرف گاز دارند

بجنورد- ایرنا- معاون امور بهره برداری شركت گاز خراسان شمالی گفت: مشتركان این استان در فصل سرد روزانه هشت میلیون متر مكعب گاز مصرف می كنند كه هم اكنون نیاز به صرفه جویی است.

مهندس حسن افتخاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع كل گاز مصرفی استان روزانه چهار میلیون متر مكعب مربوط به مشتركان خانگی است.
وی با بیان اینكه مصرف عمده دیگر این شركت صنایع هستند افزود: روزانه نیروگاه دو میلون متر مكعب، پتروشیمی یك میلیون و 400 متر مكعب، آلومینیوم و سیمان نیز هر كدام روزانه 600 میلیون متر مكعب مصرف گاز دارند.
وی بر صرفه جویی گاز در مصارف خانگی و صنایع تاكید كرد و اظهار داشت: از شهروندان می خواهیم تا با استفاده بخاری های استاندارد مصرف گاز را كاهش دهند.
معاون امور بهره برداری شركت گاز خراسان شمالی گفت: سهمیه این استان برای مصرف گاز در فصل سرد روزانه هشت میلیون متر مكعب است كه اگر بیش از این سهمیه مصرف می شود به اجبار سهم صنایع كاهش خواهد یافت.
مهندس افتخاری از مردم، دستگاه های اجرایی و شركت ها خواست تا در فصل سرد سال در بحث مصرف گاز صرفه جویی داشته باشند تا چرخه صنایع استان نخوابد.
وی بر رعایت نكات مهندسی برای جلوگیی از هدر رفت منابع نیز تاكید كرد و افزود: در حوزه ساخت و ساز ها باید استاندارد ها رعایت شود تا پرت حرارت ایجاد نشود و بیشتر صرفه جویی كنیم.
وی بر استفاده از پنجره های دو جداره و بلوك های مخصوص جلوگیری از سرمایش و گرمایش تاكید كرد و اظهار داشت: متاسفانه مصرف خانگی مانع فعالیت صنایع در فصل سرما خواهد شد كه این امر به اقتصاد ضربه خواهد زد.
مهندس افتخاری با بیان اینكه بر اساس دستور العمل ها تمامی دستگاه ها و اداره ها دمای رفاه كه 21 درجه سانتی گراد است را باید رعایت كنند و افزود: همچنین باید روز های تعطیل نیز سیستم های گرمایشی خاموش شود.
وی اظهار داشت: مصرف گاز دستگا ها و شركت ها كنترل نیز خواهد شد.
معاون امور بهره برداری شركت گاز خراسان شمالی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه گازرسانی گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای استان 97 درصد و شهرها 100 درصد است.
ضریب نفوذ گاز طبیعی در استان از 49 درصد در ابتدای تشكیل دولت یازدهم به 81 درصد در ابتدای تشكیل دولت دوازدهم رسید كه اكنون این شاخص در استان ارتقا یافته است.
شركت گاز خراسان شمالی بیش از 288 هزار مشترك دارد.
3007/ 6042