۱ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۵۹
کد خبر: 83143679
T T
۰ نفر
جرائم خشن در پايتخت كاهش چشمگير يافت

تهران- ايرنا- رئيس پليس پايتخت با اشاره به همكاري استانداري در امين امنيت و آرامش مردم گفت: بيشترين ميزان كاهش جرائم خشن در تهران را در دو سال گذشته شاهد هستيم.

به گزارش عصر شنبه ايرنا از استانداري تهران، سردار حسين رحيمي در ديدار با انوشيروان محسني بندپي استاندار تهران اظهار داشت: فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با رويكرد جامعه محوري و مردم داري در طول دو سال گذشته تلاش كرده است در گام نخست براساس نيازهاي جامعه در سطح تهران به عنوان ام القراي جمهوري اسلامي كه همه اقدامات در آن الگوي كشور است، حركت كند.
وي افزود: پليس پايتخت ايجاد فضاي مناسب براي ارائه خدمات انتظامي و پليسي مطلوب به اقشار جامعه و تكريم ارباب رجوع را با محوريت رعايت حقوق شهروندي حتي رعايت حقوق متهمان به عنوان شهروندان در دستور كار دارد.
سردار رحيمي به ضرورت تامين ايجاد 40 كلانتري در استان تهران نيز اشاره كرد و افزود: 17 پرونده بزرگ اقتصادي در تهران طي كمتر از دو سال در اختيار دستگاه قضايي قرار گرفت و تلاش مي كنيم وضعيت مطلوبي در امنيت همه بخش ها براي مردم استان تهران فراهم كنيم.
رئيس پليس تهران بزرگ با تاكيد براينكه پليس فتا و جرايم سايبري با اجراي طرح هاي مختلف روزانه صدها پرونده كلاهبرداري و مسائل اخلاقي را رصد و پيگيري مي كند گفت: پليس مبارزه با مواد مخدر نيز همزمان با قاچاقچيان عمده و خرده فروشان مواد مخدر به ويژه در وضعيت معتادان متجاهر اقدام مي كند.
وي در اين ديدار از اجرايي شدن طرح هاي 'طاهر' برخورد با متخلفان راهنمايي و رانندگي، طرح 'رعد' برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و برخورد با سارقان و مجرمان حرفه اي جرايم باندي در سالجاري خبر داد.

** تاكيد استاندار تهران بر ساماندهي معتادان و كودكان كار
انوشيروان محسني بندپي در ادامه اين ديدار، رفع چهره شهر از معتادان متجاهر و كودكان كار و خيابان و ساماندهي آنها را يكي از انتظارات دولت دانست اظهار داشت: نيروي انتظامي در موضوع جمع آوري،غربالگري و ايجاد ظرفيت نگهداري 2 هزار نفره براي معتادان متجاهر در استان تهران نقش مهمي دارد و اخلاق و زيست پذيري در استان تهران را محقق ساخته است.
وي افزود: روش مدبرانه، خلاقانه وبهره مندي از نيروهاي متخصص در نيروي انتظامي شرايط ايمن و خوبي درشهر تهران فراهم كرده است.
استاندار تهران، نقش نيروي انتظامي در تامين امنيت و آرامش مردم به ويژه در شرايط خاص از جمله مشكلات و فشارهاي اقتصادي را مهم دانست و گفت: ابعاد مختلف پليس از راهنمايي و رانندگي تا پليس فتا، پيشگيري و امنيت، نشان دهنده وظيفه مهم،حساس و خطير اين قشر از زحمت كشان جامعه است.
وي ادامه داد: هر اقدام خوب و مثبت در كشور الگوست و حتي عملكرد منفي در استان تهران مي تواند در كل كشور اثرگذار باشد.
تهرام /8138/ 6139
۰ نفر