۲ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 83144048
T T
۰ نفر
گسترش همكاری كاخ گلستان و مركز نسخه‌های خطی هامبورگ بررسی شد

تهران - ایرنا- زمینه های گسترش همكاری های آموزشی و پژوهشی میان «كاخ گلستان» با «مركز پژوهشی نسخه های خطی فرهنگی هامبورگ» و «دانشگاه سنت اندروز اسكاتلند» به بحث و بررسی گذاشته شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، مدیر مجموعه میراث جهانی كاخ گلستان با اعلام این خبر گفت: در نشستی كه با حضور پرفسور مایكل فردریش رئیس مركز پژوهشی نسخه های خطی فرهنگی هامبورگ و ایلسه استاركنبوم از دانشگاه سنت اندروز اسكاتلند در كاخ گلستان برگزار شد، درباره همكاری های آموزشی و پژوهشی، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، كنفرانس های بین المللی، چاپ و نشر آثار فرهنگی و تاریخی گفت و گو شد.
مسعود نصرتی افزود: مركز پژوهشی نسخه های خطی فرهنگی هامبورگ یكی از مهمترین مراكز پژوهشی در این زمینه بوده است و تاكنون پروژه های پژوهشی مهمی در اكثر نقاط دنیا مدیریت و اجرا كرده و در این راستا آثار منحصر به فردی را از شرق آسیا تا غرب آفریقا به دنیا معرفی كرده است.
وی اظهار داشت: پس از طی مراحل قانونی و دریافت موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور تفاهم نامه سه جانبه میان كاخ گلستان با مركز پژوهشی نسخه های خطی فرهنگی هامبورگ و دانشگاه سنت اندروز اسكاتلند برای معرفی آثار تاریخی و فرهنگی این مجموعه میراث جهانی پس از تأیید معاونت میراث فرهنگی سازمان بسته می شود.
مدیر مجموعه میراث جهانی كاخ گلستان افزود: همچنین فهرست تخصصی مرقعات كتابخانه نسخ خطی كاخ گلستان و فهرست كامل نسخه های خطی كاخ گلستان به شكل دو زبانه چاپ و دیجیتال كردن نسخه های خطی این مجموعه در دستور كار قرار می گیرد و زیرساختهای مناسب برای برخط شدن آنها فراهم می شود.
فراهنگ **1085** 1055
۰ نفر