۲ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۴۲
کد خبر: 83144589
T T
۰ نفر
استاندار: چابهار پیشانی توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان است

چابهار- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار به سبب همجواری با آب های اقیانوس هند و موقعیت های راهبردی پیشانی توسعه و آبادانی استان محروم سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایرنا، احمدعلی موهبتی روز یكشنبه در مراسم كلنگ زنی بیمارستان 540 تختخوابی چابهار با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی، آموزشی، راه و آب شهرستان چابهار از ضرورت هاست.
وی افزود: وقتی از چابهار به عنوان پیشانی توسعه یاد می شود باید از سایر نقاط استان سیستان و بلوچستان توسعه یافته تر در تمام شاخص های توسعه باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان كرد: ساخت بیمارستان 540 تختخوابی و راه اندازی دانشگاه بین المللی علوم پزشكی در چابهار می تواند به ارتقای شاخص های سلامت كمك كند.
رئیس شورای اداری سیستان و بلوچستان افزود: چابهار طرح های نیمه تمامی در حوزه بهداشت و درمان دارد كه نیاز است هر چه سریعتر تكمیل و بهره برداری شوند.
وی گفت: ساخت بیمارستان جدید در چابهار با تاخیر 2 ساله رو به رو بوده و انتظار می رود پس از كلنگ زنی در مدت 36 ماه تكمیل و بهره برداری شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینكه همت دولت و مردم در كاهش مشكلات بهداشتی ستودنی است، خاطرنشان كرد: ایجاد راه دسترسی از كمربندی شهید كلانتری به پروژه بیمارستان در طول یك هفته از اقدامات جهادی مردم و مسئولان چابهار است.
موهبتی افزود: برای راه اندازی دانشگاه علوم پزشكی چابهار ساختمان و زمین رایگان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار داده می شود.
نماینده مردم شهرستان های چابهار نیكشهر كنارك و قصرقند نیز در این مراسم اظهار داشت: پیگیری استاندار سیستان و بلوچستان برای كاهش مشكلات استان و به ویژه ساخت بیمارستان جدید چابهار و واگذاری زمین به صورت رایگان برای ساخت این بیمارستان توسط منطقه آزاد چابهار قابل تقدیر است.
عبدالغفور ایران نژاد از وزیر بهداشت و درمان برای الحاق چابهار و كنارك به دانشكده ایرانشهر و آغاز ساخت بیمارستان جدید در چابهار قدردانی كرد.
امام جمعه چابهار نیز گفت: كلنگ ساخت بیمارستان در چابهار خنثی كننده حركات تروریستی است و این اقدام می تواند رضایتمندی مردم از خدمات نظام را در آستانه 40 سالگی انقلاب بیشتر كند.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی با قدردانی از خدمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و مسولان و به ویژه وزیر بهداشت در آغاز عملیات اجرایی بیمارستان چابهار، اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با ساخت بندر، راه آهن و گازرسانی دین خود را ادا و برادری اش را ثابت كرده است.
وی ادامه داد: ساخت بیمارستان در چابهار به رفع محرومیت های بهداشتی و درمانی منطقه كمك شایانی می كند.
امام جمعه اهل سنت چابهار نیز از تلاشهای دولت برای رشد شاخص های توسعه در حوزه بهداشت و درمان قدردانی كرد و گفت: دشمنان بدانند كه ما در حال پیشرفت هستیم و بلوچستان ایران پیشرفته تر از بلوچستان پاكستان است.
مولوی عبدالرحمن ملازهی افزود: علیرغم مشكلات و بدخواهی و توطئه های دشمنان به یاری خدا ایران اسلامی در حال پیشرفت است و روی پای خود ایستاده ایم.
وی بیان كرد: مسولان در قلوب مردم جا دارند و زحمات آنها جای تشكر دارد.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز بیان كرد: دانشكده علوم پزشكی چابهار با توجه به ظرفیت ها و محرومیت ها باید بزودی ساخته شود.
رحمدل بامری گفت: ساخت بیمارستان در حوزه دشتیاری و ارتقای شاخص های بهداشتی درمانی مورد درخواست و تاكید همه قشرها است.
وی ادامه داد: جاده دسترسی به بیمارستان 540 تختخوابی با اعتبار یك میلیارد و 100 میلیون تومان با مشاركت دستگاههای اجرایی شهرستان در كمتر از یك هفته انجام شده است.
وی تصریح كرد: چابهار بهار خدمت به مردم است و دولت در این زمینه اقدامات خوبی را در زمینه توسعه بنادر، ساخت راه آهن و طرح های بزرگ و كوچك انجام داده است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار نیز ساخت بیمارستان در حوزه محروم دشتیاری، تكمیل طرح های نیمه تمام بهداشتی و درمانی و ارتقای شاخص های سلامت را خواستار شد.
معین الدین سعیدی افزود: زمین رایگان در محدوده شهر و پروانه كار به طرح های بهداشتی ودرمانی بدون هیچ محدودیتی تحویل خواهد شد.
رئیس دانشكده علوم پزشكی ایرانشهر نیز گفت: سرانه تخت بیمارستان در منطقه بلوچستان 6 دهم است كه نیاز است به استاندارد یك و هفت دهم تخت به ازای هر نفر برسد.
محمد مهران امینی فرد افزود: كلنگ زنی بیمارستان های ۵۴۰ تختخوابی در چابهار و ایرانشهر و افتتاح بلوك زایمانی در سرباز و نیكشهر و بیمارستان های دلگان و فنوج در سفر 2 روزه وزیر بهداشت به جنوب سیستان و بلوچستان از روزهای خوب و تاریخی این استان است كه خوشحالی و رضایتمندی مردم را در پی دارد.
وی گفت: بیمارستان جدید 540 تختخوابی چابهار با اعتبار 600 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 20 هكتار و زیربنای 60 هزار مترمربع در مدت 36 ماه ساخته می شود.
3043 **6081
۰ نفر