۴ دی ۱۳۹۷، ۹:۳۲
کد خبر: 83146430
T T
۰ نفر
عضو تيم ملي تپانچه: اميد زيادي به حضور در تركيب اصلي تيم دارم

تهران - ايرنا - عضو تيم ملي تپانچه ايران با بيان اينكه ركوردهايش در اردو و ليگ دسته يك تيراندازي كشور حتي از نفرات ملي پوش و تيراندازان ليگ برتر هم بهتر است، ابراز اميدواري كرد كه در تركيب اصلي تيم ملي براي حضور در مسابقات جام جهاني قرار بگيرد.

«محمد علي پساويده» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به شروع سومين مرحله اردوي آماده سازي تيم تپانچه اظهار داشت: در حال انجام تمرينات بسيار خوبي زير نظر مربيان خارجي هستيم ولي من در كنار اين تمرينات، به صورت شخصي هم تمرين مي كنم تا در بالاترين سطح آمادگي باشم.
وي با بيان اينكه به تازگي به اردوي تيم ملي دعوت شده است، افزود: پيش تر هم به اين اردوها دعوت شده بودم اما جز براي مسابقات قهرماني آسيا كه سال 95 به ميزباني تهران برگزار شد هيچگاه در تركيب اصلي تيم ملي نبوده ام.
پساويده اضافه كرد: البته براي پوشيدن لباس دايمي تيم ملي علاوه بر امتياز ركوردها شاخص هاي ديگري همچون تكنيك، روحيه مديريت ذهن و ركوردهاي مسابقات ليگ نيز اهميت دارد و همه بازيكنان تلاش مي كنند تا به بهترين وجه در تمرينات حضور يابند.
وي اعزام تيم ملي به مسابقات تداركاتي و اردوهاي برون مرزي را عاملي بسيار مهم در آمادگي بيشتر تيراندازان عنوان كرد و گفت: شايد يك تيرانداز در اردوها ركوردهاي بالايي داشته باشد اما مادامي كه در مسابقات برون مرزي و بين المللي شركت نكند و در كنار تيراندازان برتر جهان قرار نگيرد، نمي تواند در شرايط روحي رواني مناسب قرار گرفته و به خوبي ذهنش را مديريت كند.
اين تيرانداز تبريزي ادامه داد: حضور بيشتر در مسابقات برون مرزي، سنگيني جو مسابقه را براي هر تيراندازي ساده و قابل تحمل مي كند و همين مساله موجب موفقيت بيشتر تيراندازان ايراني مي شود.
پساويده گفت: حمايت جدي تر مسئولان ورزش از رشته پر مدال تيراندازي مي تواند دغدغه ذهني تيراندازان در تامين معاش را در سطح قابل توجهي كاهش دهد، زيرا يكي از دلايلي كه مانع از ادامه حضور افرادي مثل من در اردو مي شود نگراني براي معاش خانواده است.
به گفته اين تيرانداز در صورتي كه هماهنگي مناسبي بين فدراسيون و محل كار ورزشكاران صورت گيرد، حضور ورزشكار در تمرينات مانع از دريافت حقوق آنان نخواهد شد و تيرانداز با اطمينان خاطر و آرامش روند تمريني را پيگيري مي كند.
تيم ملي تيراندازي ايران در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازي در حال آماده سازي براي حضور در مسابقات جام جهاني و انتخابي بازيهاي المپيك است.
رقابت هاي جام جهاني تيراندازي از اسفند ماه سالجاري در هند آغاز مي شود و آخرين جام جهاني شهريور ماه سال آينده در شهر ريو در برزيل برگزار خواهد شد.
البته هنوز مشخص نيست كه آيا تيم هاي ملي تيراندازي ايران به اين رقابت ها اعزام خواهند شد يا خير و فدراسيون تيراندازي هم در اين خصوص اطلاع رساني نكرده است.
ورزشي **1828**1597
۰ نفر