وجوه شخصيتي آيت الله هاشمي شاهرودي الگوي طالبان حقيقت است

ياسوج- ايرنا- نماينده ولي فقيه در كهگيلويه و بويراحمد با صدور پيام تسليت به مناسبت ارتحال آيت الله هاشمي شاهرودي، گفت: اجتهاد و اعتدال به عنوان وجوه برجسته شخصيتي اين عالم رباني مي تواند الگويي براي طالبان حقيقت باشد.

در پيام آيت الله سيد شرف الدين ملك حسيني كه نسخه اي از آن روز چهارشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است: خبر ارتحال فقيه گرانقدر آيت الله هاشمي شاهرودي موجب تألم و تأثر همگان شد.
در ادامه اين پيام بيان شده است: سال ها خدمت، مبارزه با انحراف و اعوجاج، تعليم و تربيت فضلا و مشتاقان دانش و انديشه و مسئوليت پذيري در عرصه هاي مختلف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و پيش از همه اينها شكل دادن به مبارزات مردم عراق عليه كفر و استبداد از اين فقيه عاليقدر كه پرورش يافته بيت علم و قلم بود، شخصيتي ممتاز ساخت.
در اين پيام عنوان شده است: اين ضايعه دردناك را به حضرت بقيه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبري، ارادتمندان آيت الله هاشمي شاهرودي و بيت شريف ايشان تسليت و تعزيت مي گويم.
در پايان اين پيام آمده است: غفران و رحمت الهي و همجواري با اهل بيت عصمت و طهارت (ع) را براي آن سفر كرده از پروردگار منان خواستارم.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد نيز در پيامي جداگانه ارتحال مجاهد نستوه آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام را تسليت گفت.
در پيام علي محمد احمدي آمده است: ارتحال اين فقيه عاليقدر ضايعه اي اسفناك و غمبار بود كه سبب تألم و تأثر فراوان شد.
در ادامه اين پيام بيان شده است: آن انسان شايسته و مجاهد خستگي ناپذير در طول حيات با عزت و سراسر معنويت خود علاوه بر مبارزه بي امان با ظلم و جور به ويژه در دوره رژيم شاهنشاهي منشاء خير، بركت و خدمت رساني در دوره هاي مختلف مسئوليت در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بود.
در پايان اين پيام عنوان شده است: درگذشت آن عالم رباني و جليل القدر را به محضر مقام عظماي ولايت، بيت معظم و معزز ايشان، رياست جمهوري، حوزه هاي علميه و ملت متدين و انقلابي ايران تسليت و تعزيت عرض كرده و از پيشگاه حضرت احديت براي آن فقيه عاليقدر رحمت و مغفرت واسعه الهي و براي بازماندگان صبر، عزت و شكيبايي مسألت مي كنم.
آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضو فقهاي شوراي نگهبان پس از تحمل يك دوره بيماري شامگاه دوشنبه هفته جاري و در سن 70 سالگي دار فاني را وداع گفت.
7535/1662