۶ دی ۱۳۹۷، ۰:۵۶
کد خبر: 83148977
T T
۰ نفر
اختلاف نظر مانع ملاقات ترامپ و عبدالمهدی شد

بغداد - ایرنا - دفتر نخست وزیر عراق، اختلاف نظر میان عبدالمهدی و ترامپ را عامل عدم دیدار آنها در سفر چهارشنبه شب رئیس جمهوری آمریكا اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، دفتر نخست وزیری عراق چهارشنبه شب در اطلاعیه ای از گفتگوی تلفنی میان عادل عبدالمهدی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در جریان سفر اعلام نشده اش به این كشور خبر داد.
اطلاعیه آورده است: دولت آمریكا به بغداد اعلام كرد ترامپ قصد دارد عصر روز چهارشنبه 26 دسامبر برای تبریك به دولت جدید عراق و نیز نیروهای آمریكایی مستقر در عراق در چارچوب ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به این كشور سفر كند و بغداد نیز از این امر استقبال كرد.
در این اطلاعیه آمده است: لازم بود از ترامپ استقبال رسمی صورت گیرد و دیداری نیز میان وی و نخست وزیر انجام شود اما اختلاف نظر بر سر برنامه دیدار سبب شد به تماس تلفنی اكتفا شود.
به گفته دفتر نخست وزیر عراق، دراین گفتگوی تلفنی اوضاع جاری بویژه پس از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریكایی از سوریه و نیز همكاری مشترك در زمینه مبارزه با داعش و تامین امنیت و ثبات ملت ها و كشورهای منطقه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
اطلاعیه افزوده است كه نخست وزیر عراق در این گفتگوی تلفنی از سفر ترامپ استقبال كرده و از وی دعوت كرده به بغداد سفر كند، ترامپ نیز متقابلا از وی برای سفر به واشنگتن دعوت كرده است.
بر اساس اطلاعیه، دو طرف بر تداوم تقویت روابط مشترك میان دو كشور توافق نظر داشتند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا و همسرش در سفری غیرمنتظره به عراق با نظامیان آمریكایی در این كشور دیدار كردند.
وی در این سفر دو ساعته كه گفته شده برای تبریك عید میلاد مسیح (ع) به سربازان آمریكایی انجام شده، در اظهاراتی كه از سفرش غیر منتظره تر می نماید اعلام كرد كه برنامه ای برای خروج نیروهایش از عراق ندارد.
این اولین دیدار ترامپ با نظامیان خارج از آمریكا از زمان به قدرت رسیدنش است.
خاورم*4**380**