۹ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 83152364
T T
۰ نفر
آب مورد نیاز بزرگترین شهرك صنعتی ارومیه 6 برابر شد

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی آذربایجان غربی گفت: آب مورد نیاز شهرك صنعتی شماره 3 ارومیه به عنوان بزرگترین شهرك این شهرستان پس از 12 سال و با صرف 440 میلیارد ریال هزینه 6 برابر شد و از 10 لیتر بر ثانیه به 60 لیتر بر ثانیه رسید.

علی عبدلی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه این میزان آب از طریق 2 حلقه چاه تامین می شود، ادامه داد: یكی از چاه ها با تامین پنج لیتر بر ثانیه آب مورد نیاز خریداری و چاه دیگر نیز با تامین 45 لیتر بر ثاینه حفر شد.
وی بیان كرد: با تامین آب مورد نیاز شهرك 51 واحد تولیدی مستقر در شهرك صنعتی شماره 3 ارومیه از آن بهره مند شدند.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی آذربایجان غربی اضافه كرد: برای این واحدهای تولیدی یكهزار و 850 میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای یكهزار و 650 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینكه امكانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن شهرك صنعتی 3 ارومیه تامین شده، بیان كرد: تصفیه خانه فاضلاب این شهرك دارای پیشرفت فیزیكی 100 درصدی بوده و شبكه انتقال این تصفیه خانه نیز در حال اجراست.
به گزارش ایرنا شهرك صنعتی شماره 3 ارومیه با حدود 800 هكتار مساحت، بزرگترین شهرك صنعتی ارومیه است و در 35 كیلومتری جاده ارومیه به سلماس قرار دارد.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یكی از استان های كم برخوردار كشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از ركود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.
در حال حاضر 25 شهرك و ناحیه صنعتی از 35 مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده كه یكهزار و 100 واحد صنعتی را در خود جای داده است و 20 درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می كند.
سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز كرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یك سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
9918/3072