۹ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83152429
T T
۰ نفر

مخالفان عمران خان و تهدید به براندازی

۹ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83152429
مخالفان عمران خان و تهدید به براندازی

اسلام آباد - ایرنا - با اعلام ممنوع الخروجی سران حزب مردم (PPP) شامل بلاول بوتو زرداری و آصف علی زرداری و محكومیت نواز شریف نخست وزیر پیشین این كشور، سران احزاب مخالف دولت پاكستان تلاش های خود را برای مقابله با دولت عمران خان گسترش داده و عملا تهدید به براندازی كرده اند.

به گزارش ایرنا دفتر نخست وزیر پاكستان هفته گذشته فهرست 172 نفره برخی از سیاستمداران را كه پرونده آنها در زمینه فساد مالی پیگیری می‌شود و حق خروج از كشور را ندارند، منتشر كرد.
در این لیست نام «آصف علی زرداری» رئیس جمهوری پیشین پاكستان، فرزندش «بلاول بوتو» و خواهرش «فریال تالپور» رهبران حزب مردم نیز دیده می‌شود.
دادگاه در حال بررسی پرونده فساد مالی این سیاستمداران به ویژه در زمینه حساب‌های بانكی جعلی است و آنها حق خروج از كشور را ندارند.
ثاقب نثار رئیس دادگاه عالی پاكستان حكم پیگیری پرونده حساب‌های بانكی جعلی را صادر و دستور داد دادگستری این موضوع را دنبال كند.
اجلاس ویژه اعضای كابینه پاكستان برای بررسی پرونده حساب‌های بانكی جعلی به سرپرستی «عمران‌خان» نخست وزیر این كشور برگزار و تأیید شد 172 نفر از سیاستمداران كه شامل آصف علی زرداری،فرزندش بلاول و خواهرش فریال تالپور ممنوع الخروج شوند.
این خبر در حالی منتشر ‌شد كه اخیرا دادگاه عالی پاكستان نواز شریف نخست وزیر سابق این كشور را به علت فساد به تحمل هفت سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محكوم كرد.
دولت حزب تحریك انصاف (PTI) به رهبری عمران خان با شعار مبارزه با فساد مالی روی كار آمد و تاكنون بسیاری از سیاستمداران سرشناس این كشور را در این خصوص به دادگاه كشانده است.
عمران خان نخست وزیر پاكستان نیز هشدار داده كه به زودی گیر و بندها جدید علیه آن دسته از افراد كه در پرونده های سنگین پولشویی، اختلاس و غارت بیت المال دست دارند، اجرا می شود.
وی گفت: عملیات تاریخی علیه عناصر مربوط به جرائم پول شویی و غارت پول مملكت را شروع خواهیم كرد.
احزاب مخالف پاكستان كه عمدتا مربوط به حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم می شود، در واكنش به رویكرد دولت عمران خان مبنی بر مبارزه با پولشویی در كشور می گویند: تمامی این اقدامات از جمله محاكمه مجدد نواز شریف، حبس وی و ممنوع الخروج شدن 172 نفر از جمله آصف زرداری و فرزند جوان وی بلاول بوتو زرداری چیزی جز انتقام سیاسی عمران خان از رقبای خود نیست.

***آصف زرداری:برای پاسخ به اتهامات مالی آماده ام
آصف علی زرداری رئیس جمهوری پیشین پاكستان و مشاور حزب مردم اخیرا طی سخنرانی در یكی از شهرهای ایالت سند در جنوب این كشور عزم خود را برای رویارویی با اتهامات فسادمالی خبر داده و گفت كه آماده است در تمامی مجامع قضایی و تحقیقاتی بی گناهی خود و نزدیكانش را ثابت كند.

*** بلاول بوتو: فضای خفقان در كشور حاكم است
بلاول بوتو زرداری رئیس حزب مردم پاكستان نیز گفت: ما نه فرار خواهیم كرد نه از بیم بازداشت ها نهضت شروع می كنیم بلكه مانند دیگر پرونده های پوچ كه در گذشته علیه رهبران حزب مردم به شكست انجامید، این بار نیز حزب مردم بی گناهی خود را ثابت خواهد كرد.
پسر آصف زرداری پس از عملیات دستگیری اخیر دولت فدرال پاكستان در سخنرانی در بین جمع هواداران خود با انتقاد از آنچه خفقان سیاسی در پاكستان می نامید، گفت:پایه و اساس دولت فدرال بسیار ضعیف شده است و یك جرقه می تواند پایه های سست و ضعیف دولت فدرال را به خاكستری تبدیل كند.
چودری نثار علی خان وزیر پیشین كشور دولت پاكستان و از اعضای سابق حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف كه طی یكسال اخیر به دلیل اختلافات با نواز شریف، راه خود را از این حزب جدا كرد می گوید: مبارزه با اختلاس و محاسبه نهادها را قبول داریم اما نحوه عملكرد دولت عمران خان درست نیست.

*** عضو حزب نواز:می توانیم دولت را سرنگون كنیم
وزیر پیشین قانون ایالت پنجاب پاكستان و از اعضای حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف نیز اعلام كرد: علی‌رغم دستگیری سران حزب نواز هنوز هم قدرت براندازی دولت پاكستان را داریم.
«رانا ثناء الله» اضافه كرد:حكومت حزب تحریك انصاف از آینده 6 ماهه خود خبر ندارد و نمی‌داند ما می‌توانیم چقدر قدرتمند باشیم و حتی حكومت را ساقط كنیم.
وی تصریح كرد: عمران خان نباید فراموش كند كه تعداد اعضای اپوزیسیون و حزب حاكم در پارلمان تقریبا برابر است و آنها نمی‌توانند مدعی حاكمیت مطلق باشند.
رانا ثناالله افزود: متحدان دولت انگیزه خاصی ندارند و تنها برای ضربه زدن به احزاب بزرگی چون حزب نواز و حزب مردم آنها را با فریب و حیله كنار هم گرد آورده‌اند، ما مطمئن هستیم كه در انتخابات تقلب صورت گرفته است.
آساق**6125**1663**