۹ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۰۷
کد خبر: 83152919
T T
۰ نفر

سیل آوارگان سوری را آواره تر كرد

۹ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۰۷
کد خبر: 83152919
سیل آوارگان سوری را آواره تر كرد

تهران- ایرنا - سیل 89 اردوگاه آوارگان سوری را در مناطق شمالی سوریه و نزدیك مرز این كشور با تركیه تخریب كرد و موجب آوارگی دوباره 32 هزار نفر از ساكنان این اردوگاه ها شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری 'آناتولی' تركیه، سیلابی كه روز 5 دی ماه( 26 دسامبر ) مناطق شمالی سوریه را در نوردید به 89 اردوگاه آوارگان، خسارت های جدی وارد كرد و موجب آواره شدن دوباره 32 هزار نفر از ساكنان این اردوگاه ها شد.
سیل اخیر حدود 770 چادر اسكان را به طور كامل نابود و یا با خسارت های جدی رو به رو كرده است.
بسیاری از آوارگان مجبور شدند تا بهبود شرایط به صورت موقت در مساجد اردوگاه ها اسكان پیدا كنند و اكنون نیازمند كمك های فوری هستند.
بارش سنگین و بی وقفۀ باران در مناطق شمالی سوریه كه برای چند روز ادامه داشت، باعث شد كه سرانجام چهارشنبه گذشته (5 دی) اردوگاه‌های آوارگان در دو استان ادلب و حلب در شمال سوریه در آب فرو رود.
توفان صدها چادر متعلق به آوارگان را از جا كند و آب در برخی مناطق به لوازم و وسایل زندگی آوارگان آسیب جدی رساند.
با ورود فاضلاب‌ها به سطح خیابان ها، اكنون نگرانی از گسترش بیماری عفونی نیز وجود دارد و فعالان حقوق بشر درباره سرنوشت هزاران آواره این اردوگاه‌ها در هوای سرد زمستانی هشدار داده‌ اند.
فعالان حقوق بشر از سازمان‌های بین‌ المللی درخواست كمك كرده‌ اند و می‌ گویند كه از كمك هایی كه سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی وعده آن را داده بودند، در مناطق شمالی سوریه خبری نیست.
نزدیك به شش میلیون آواره سوری در داخل خاك این كشور پراكنده‌اند، كه با وقوع سیل اخیر در هوای سرد زمستانی در شرایط سخت با كمبودهای مواد غذایی و دارویی دست و پنجه نرم می‌ كنند.
بحران سوریه كه از اسفند ماه 1389 آغاز شده است موجب آوارگی 12 میلیون نفر از 24 میلیون جمعیت سوریه در داخل و خارج از این كشور شده است.
آوارگان سوریه در خارج از این كشور در تركیه ، لبنان ، اردن ، مصر ، تونس و برخی كشورهای اروپایی حضور دارند.
خاورم*9469*