۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 83154212
T T
۰ نفر
اربعين نماد وحدت ملت ايران و عراق است

آبادان - ايرنا - رئيس كميته جذب مشاركت‌هاي مردمي، اسكان و تغذيه ستاد اربعين خوزستان با اشاره به حضور زائران 75 كشور جهان در همايش بزرگ اربعين در كربلاي معلي گفت: اربعين به نماد وحدت و همدلي ملت ايران و عراق و اتحاد مسلمانان جهان تبديل شده است.

به گزارش ايرنا حجت‌الاسلام سيدمحمود موسوي روز دوشنبه در آيين تجليل از خادمان مواكب اربعين حسيني آبادان مستقر در مرز بين‌المللي شلمچه اظهار داشت: حماسه اربعين سيد و سالار شهيدان نمايانگر قدرت عظيم شيعيان و نشان وحدت، همدلي جهان است.
وي حضور مردم در راهپيمايي اربعين را حماسه بي نظير و جلوه‌اي از حضور و همدلي و هم‌افزايي مردم ايران و عراق دانست و افزود:اقوام، مليت‌ها و مذاهب مختلف با اهداف معنوي در اين همايش بزرگ گرد هم آمدند كه نتيجه آن عزت و سربلندي شيعيان است.
حجت‌الاسلام موسوي گفت:در اربعين سالجاري 800 موكب در گذرگاه هاي مرزي شلمچه و چذابه و 700 موكب بين‌راهي به زائران خدمت‌رساني كردند.
وي با تاكيد بر مردمي برگزار شدن همايش بزرگ پياده روي اربعين حسيني افزود:دولت زيرساخت‌هاي مناسبي را براي مواكب در 2 گذرگاه مرزي شلمچه و چذابه ايجاد كرده است.
رئيس كميته جذب مشاركت‌هاي مردمي، اسكان و تغذيه ستاد اربعين خوزستان به تشكيل كميته نظرخواهي با حضور مواكب حسيني در استان به‌منظور بررسي و رفع مشكلات خدمت‌رساني به زائران در سال آينده اشاره كرد و گفت:در صورت ايجاد امكانات و زيرساخت لازم در مسير جديد حركت زائران در مرز شلمچه به مواكب برحسب امكانات زمين واگذار مي‌شود.
معاون سياسي اجتماعي فرمانداري ويژه آبادان نيز در اين جلسه گفت: پياده‌روي اربعين حسيني بزرگترين حركت و اجتماع در جهان است كه شكوه و عظمت آن هر سال بيشتر مي شود.
بيژن ربيعي افزود:اربعين نقش مهمي در همگرايي و وحدت در جهان اسلام به خصوص بين 2 كشور همسايه ايران و عراق داشته است.
به گزارش ايرنا رئيس كميته مشاركت‌هاي مردمي و اسكان ستاد اربعين در مرز شلمچه نيز گفت:450 موكب در ايام اربعين حسيني در مرزشلمچه مستقر شدند و شبانه روز به زائران خدمت رساني كردند.
مكي يازع افزود:در ايام اربعين يك هزار و 467 دستگاه كاميون حامل تجهيزات مواكب ايراني مستقر در عراق و 2 هزارو 500 دستگاه اتوبوس ايراني و نيز سه هزار و 550 اتوبوس اتباع خارجي از مرز شلمچه عبور كردند.
وي اظهار داشت:براي خدمت‌رساني به زائران حسيني براي 13 هزار خادم كارت خدمت صادر شد.
يازع به عبور 750 هزار زائر اربعين حسيني از مرز شلمچه اشاره كرد و بيان داشت:850 هزار زائر براي بازگشت به كشور مرز شلمچه را انتخاب كردند.
وي به خدمات‌رساني به‌صورت 24 ساعته به زائران اربعين حسيني در مرز شلمچه اشاره كرد و بيان داشت:مواكب مردمي مستقر در مسير گذرگاه مرزي شلمچه ظرفيت اسكان 100 هزار زائر را در شبانه‌روز پيش‌بيني كرده بودند كه مورد استقبال زائران بخصوص زائران اتباع خارجي قرارگرفته بود.
در اين مراسم از 300 نفر از خادمان و موكب داران اربعين حسيني تجليل شد.
پايانه مرزي شلمچه در 15كيلومتري غرب خرمشهر و 20 كيلومتري شهر بصره عراق قرار دارد و همه ساله در ايام اربعين پذيراي صدها هزار زائر ابا عبدالله الحسين (ع) است.
3015/6068