۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبرنگار: 1460
کد خبر: 83476597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات مناسب در اختیار زائران خارجی اربعین در اردکان قرار گیرد

یزد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان گفت: با توجه به عبور اتباع خارجی از این شهرستان برای شرکت در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین در عراق باید تلاش شود تا خدمات مناسب و مورد نیاز به زائران ارائه شود.

رقیه کرمانیان روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان افزود: حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم‌های عزاداری نشان‌دهنده ولایتمداری آنها در اعمال و رفتارشان است.
وی بابیان اینکه این حضور هرساله در حال گسترش است، اضافه کرد: حضور آگاهانه مردم در عزاداری ماه محرم و اربعین فرصت بسیار خوبی برای نظام و تهدیدی برای دشمنان است که باید آن را پاس بداریم.
 کرمانیان تصریح کرد: این حضور گسترده مردم مسئولیت ما را بیشتر می‌کند و باید تلاش کنیم که شرایط سفری امن همراه با آسایش و رفاه در شأن زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  را فراهم کنیم که مردم بدون دغدغه در این سفر معنوی شرکت کنند که در این زمینه کمیته‌های مختلف ستاد اربعین تشکیل‌ شد و این کمیته‌ها فعال هستند.

همچنین کارشناس پدافند غیرعامل استانداری و مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی استان یزد با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای رفاه زائران اربعین گفت: کمیته‌های دوازده‌گانه و کارگروه اتباع خارجی زیر نظر ستاد اربعین استان تشکیل‌ شد و ستاد اربعین در ۱۰ شهرستان‌ به ریاست فرمانداران فعالییت دارد.
 سید محمدحسین موسوی زاده مسیر زائران خارجی از این استان را مهریز، یزد، اردکان و عقدا ذکر کرد و گفت: محل استقبال آنها مسجد حضرت ابوالفضل (ع) مهریز است و در امامزاده سید محمد (ع) هفتادر اردکان نیز زائران بدرقه می‌شوند و  در این مسیر تعدادی از جایگاه‌ برای ارائه سوخت به خودروهای اتباع خارجی در نظر گرفته‌ شده است.
به گفته وی در استان یزد ۳۶ موکب مجوز فعالیت داردکه سهم اردکان ۲ موکب است که می‌توانند کمک‌ها و نذورات مردمی را جمع‌آوری کند.
این مسئول افزود: مسیر حرکت اتوبوس‌های حامل زائران استان یزد، دهشیر، ابرکوه، دو راهی سورمق، شیراز به اهواز تعیین شد ؛ مسیرهای دیگر مورد تأیید استان نیست، اگر اتفاقی بیفتد شرکت مسافربری و راننده اتوبوس مسئول خواهد بود.
 در این نشست در خصوص هرچه باشکوه‌تر برگزاری همایش پیاده‌روی اربعین، استقبال از زائران خارجی، مباحث امنیتی، ترافیکی، برپایی موکب‌های شهرستان، مسائل بهداشتی، فرهنگی، بایدها و نبایدهای سفر و شیوه اعزام زائران اربعین بحث و تبادل‌ نظر شد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۲۰۴۷ 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha