۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸
کد خبر: 83154909
T T
۰ نفر
«اپلیكیشن باجه شهروندی» متعلق به تامین اجتماعی نیست

تهران- ایرنا- سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام كرد: اپلیكیشن موبایلی باجه شهروندی هیچ ارتباطی با سازمان تامین اجتماعی ندارد و بیمه شدگان و مستمری بگیران باید در این زمینه هوشیار باشند.

به گزارش ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، اپلیكیشن «تأمین اجتماعی من» به عنوان تنها اپلیكیشن متعلق به این سازمان خدمات غیرحضوری را به مخاطبان ارائه می دهد.
به دنبال ارائه برخی از سرویس های غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از طریق اپلیكیشن موبایلی باجه شهروندی و دریافت مبلغی از بیمه شدگان در ازای ارائه این خدمات، سازمان تأمین اجتماعی اعلام می دارد كه اپلیكیشن یادشده هیچگونه ارتباطی با این سازمان نداشته و خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی بدون دریافت وجه ارائه می شود.
در ماه های اخیر اپلیكیشن موبایلی با نام باجه شهروندی برخی از خدمات سازمان تأمین اجتاعی از جمله ارائه سوابق بیمه پردازی را در ازای دریافت پول (با فعال شدن سرویس ارزش افزوده برای سیم كارت) به متقاضیان ارائه می دهد. بررسی های صورت گرفته حاكی است كه این اپلیكیشن هیچگونه دسترسی خاصی به اطلاعات بیمه شدگان تأمین اجتماعی ندارد و تنها كاربران را به سامانه سوابق بیمه شدگان هدایت می كند.
از آنجا كه سامانه سوابق بیمه شدگان و همچنین سایر خدمات غیرحضوری در پایگاه اطلاع رسانی رسمی سازمان تأمین اجتماعی در دسترس قرار دارد، نیازی به استفاده از این اپلیكیشن و پرداخت هزینه بابت استفاده از خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی نیست.
پیش از این نیز اپلیكیشن های دیگری با نام های مختلف اقدام به ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی و دریافت وجه بابت این كار كرده اند كه مطابق قانون پیگیری های لازم برای جلوگیری از فعالیت آنها انجام می گیرد.
به بیمه شدگان و بازنشستگان و عموم مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی توصیه می كنیم كه خدمات مورد نیاز خود را تنها از طریق مبادی رسمی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی دریافت كنند.
پایگاه اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir به عنوان درگاه رسمی خدمات غیرحضوری این سازمان تمام خدمات غیرحضوری كه در حال حاضر ارائه می شود را در قالب میز خدمات غیرحضوری در دسترس عموم مردم قرار داده است. خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از طریق كد دستوری #142* در دسترس قرار دارد.
سازمان تامین اجتماعی با 42 میلیون بیمه شده خدمات حضوری و غیرحضوری به تمامی بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می دهد.
اجتمام* 7268*1834