۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۲۰
کد خبر: 83155440
T T
۰ نفر
دوازدهمين نمايشگاه كتاب مس در رفسنجان گشايش يافت

كرمان - ايرنا - دوازدهمين نمايشگاه كتاب مس با 14 هزار عنوان و 30 هزار جلد كتاب در رفسنجان گشايش يافت.

به گزارش ايرنا؛ دوازدهمين نمايشگاه كتاب مس با حضور جمعي از مسئولان استاني و محلي روز سه شنبه در محل حسينيه ثارالله رفسنجان و سالن ورزشي تختي سرچشمه برپا شد.
مجموعه كتاب هاي اين نمايشگاه در حوزه هاي فرهنگي، هنري، اجتماعي، شعر و داستان، مذهبي و آموزشي در معرض ديد عموم قرار گرفت.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان در اين آيين افزود: چتر حمايتي مجتمع مس سرچشمه تنها در حوزه فرهنگ و ارشاد نيست بلكه در حوزه هاي اجتماعي، ورزشي و اقتصادي نيز نقش دارد.
محمدرضا عليزاده وضعيت سرانه كتابخواني در رفسنجان را مطلوب دانست و گفت: در اين شهرستان 20 كتابخانه زير نظر آستان قدس رضوي و كتابخانه هاي عمومي، مساجد و خيرين وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه چرخه كتابخواني به پديدآورندگان و نويسندگان برمي گردد بيان داشت: در بحث توزيع نيز برگزاري نمايشگاه هاي كتاب مي تواند به افزايش سرانه مطالعه كمك كند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان گفت: رفسنجان در سال 95 پايتخت كتاب بود و لازم است اين امر توسعه يابد.
عليزاده يادآورشد: برگزاري رويدادهاي فرهنگي از جمله نمايشگاه كتاب سطح مطالعه را افزايش مي دهد.
مدير روابط عمومي مجتمع مس سرچشمه نيز در اين آيين گفت: اين رويداد بزرگ فرهنگي دومين سال است كه در رفسنجان و سرچشمه برگزار مي شود.
سيدعلي‌ ميرافضلي گفت: آثار و نوشته هاي چاپ شده ناشران كشوري طي سه سال گذشته، در اين نمايشگاه عرضه مي شود.
وي بهترين تمثيل بصيرت را در اشعار مولانا عنوان و بيان داشت: بصيرت اين است كه همه در يك مملكت زندگي مي كنيم و در حفظ ارزش هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي كوشا باشيم.
مدير روابط عمومي مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: مجتمع مس سرچشمه حمايت هاي خود را از برنامه هاي فرهنگي از جمله برگزاري مسابقات قرآني، موسسات قرآني،كميته امداد و بهزيستي، مدارس و خيرين دريغ نمي كند به طوري كه طي چهار ماه اخير 15 يادواره شهدا در شهرستان برگزار كرديم.
دوازدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب مس با همكاري مجتمع مس سرچشمه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي با 14هزار عنوان كتاب گشايش يافت و از 11 تا 22 دي ماه در حسينيه ثارالله رفسنجان و سالن ورزشي تختي سرچشمه پذيراي‌ علاقمندان‌ است.
3029/7433/9895