۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83156453
T T
۰ نفر

«عمو قناد» درجه يكي شد

۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83156453
«عمو قناد» درجه يكي شد

تهران- ايرنا- مجيد قناد مجري پيشكسوت برنامه هاي كودك و نوجوان مهمان اين هفته «درجه1» مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، برنامه گفتگو محور «درجه 1» جمعه چهاردهم دي ماه با حضور «مجيد قناد» مجري پيشكسوت برنامه هاي كودك و نوجوان تلويزيون به روي آنتن شبكه يك سيما مي رود.
مجيد قناد متولد سال 1333 در خرمشهر است، مجيد قناد داراي ليسانس كارگرداني و بازيگري از دانشگاه هنرهاي زيباي تهران و فوق ليسانس هنر از وزارت فرهنگ و ارشاد است. او فعاليت هنري خود را با تئاتر آغاز نمود و سپس در سال 1355 وارد برنامه‌هاي تلويزيوني در صدا و سيماي آبادان شد. پس از شروع جنگ ايران و عراق در صدا و سيماي مركز اصفهان كار خود را در زمينه تهيه‌كنندگي و كارگرداني آغاز كرد، از سال 1361 به بعد در صدا و سيماي مركز خرم‌آباد مشغول به كار شده و در سال 1362 همراه با ادامه تحصيل در تهران و به عنوان مجري و تهيه‌كننده، كارگردان در شبكه 2 سيما تهران مشغول به كار شد.
قناد در برنامه‌هاي بسياري از جمله مسابقات، نمايش، جُنگ‌هاي مختلف، سريال، همكاري با تلويزيون جام جم و خانه سينما حضور داشت.
قناد فعاليت‌هاي سينمايي هم داشت و در «شهر در دست بچه‌ها» و «همه دختران من» به عنوان بازيگر ايفاي نقش كرده و همچنان به عنوان مجري و كارگردان برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در مناسبات‌هاي مختلف در سازمان‌ها از جمله دانشگاه‌هاي شهيد بهشتي، صنعتي شريف، دانشگاه اصفهان، و شركت‌هاي برق، پتروشيمي فعاليت داشت.
يكي از اين برنامه‌هاي پر بيننده او «فيتيله» نام داشت كه به مدت هشت سال بدون وقفه در تمامي جمعه‌ها و اعياد تعطيل از شبكه دو پخش مي‌شد. قناد در دي 1389 بر خلاف ميل شخصي‌اش از اجراي اين برنامه كنار رفت ولي همچنان تهيه‌كنندگي اين برنامه را بر عهده داشت و ابراز اميدواري كرد برنامه با مجري جديد همچنان موفق باشد. او سپس برنامه ديگري را با گروهي جديد متشكل از 5 بازيگر جوان در روزهاي جمعه با نام «جمعه به جمعه خونه به خونه» به شبكه دو سيما آورد.
وي پس از پايان برنامه «جمعه به جمعه خونه به خونه» با ورود به صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي و با تهيه‌كنندگي اثري موفق و متفاوت به نام «بالهاي تاريك» توانست نظر مثبت بسياري از مخاطبين و منتقدان را به خود جلب كند و در اولين اقدام در سايت بين‌المللي «slidedb» موفق به كسب نشان «2nd Best Upcoming App 2015» شد.
اين مجري در دانشگاه‌هاي هنر تدريس مي كند و مدتي است برنامه اي به نام «يه گله جا» را براي گروه كودك و نوجوان شبكه دو سيما تهيه و اجرا مي‌كند.
«درجه 1» به تهيه كنندگي داريوش دليري و اجراي پدرام كريمي كاري مشترك از گروه اجتماعي شبكه يك سيما و شركت هوم كر مي باشد كه جمعه ها بعد از خبر ساعت 19 به صورت زنده از اين شبكه پخش مي شود.
فراهنگ**9210** 9053
۰ نفر