۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۲۲
کد خبر: 83156570
T T
۰ نفر
ظرفیت تولید كارخانه فروكروم جغتای افزایش یافت

سبزوار- ایرنا- مدیر عامل شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: با حمایت های دولت، ظرفیت تولید فروكروم در شهرستان جغتای از هشت هزار تن در سال گذشته به 11هزار تن در سالجاری افزایش یافت.

وجیه الله جعفری روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از خط مكانیزه 'جدایش فلز از سرباره' مجتمع فروكروم جغتای افزود: برای راه اندازی این بخش 50 میلیارد ریال هزینه شده كه با ایجاد آن بخشی از سرباره های مواد معدنی به فرایند تولید بازمی گردد.
وی اظهار داشت: با حمایت های انجام شده، ظرفیت تولید فروكروم این مجموعه صنعتی از 11هزار تن به حدود 16 هزار تن تا پایان سالجاری افزایش می یابد.
وی گفت: قابلیت های فرآوری و تولید معادن كشور شناسایی شده و برای جذب سرمایه گذاران در این بخش تلاش می شود.
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با راه انداری خط مكانیزه 'جدایش فلز از سرباره' بخشی از مواد معدنی سرباره جدا و استفاده بهینه از آن صورت می گیرد.
رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به حجم 40 هزار تن سرباره در سال افزود: با تفكیك و بازگشت بخشی از این مواد معدنی به چرخه تولید 60 میلیارد ریال حاصل می شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فروكروم از جمله مواد معدنی است كه در صورت توجه به فرآوری آن، ارزش افزوده بسیار دارد.
كارخانه فروكروم جغتای سال 1384 به بهره برداری رسید.
فروكروم پر كربن در فولادسازی به منظور افزودن عنصر كروم به فولاد آلیاژی مصرف می شود.
فروكروم پركربن در صنایع ریخته گری و فولادهای آلیاژی سخت و مقاوم در برابر حرارت و ضد زنگ و همچنین در صنایع آبكاری، عملیات حرارتی و تیغه های برش كاربرد دارد.
مركز شهرستان 48 هزار نفری جغتای در 350 كیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7495 / 6053