۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۴۸
کد خبر: 83156772
T T
۰ نفر
14 پزشك متخصص جذب شبكه بهداشت و درمان اشنويه شدند

مهاباد- ايرنا- مدير شبكه بهداشت و درمان اشنويه گفت: 14 پزشك متخصص جذب حوزه هاي مختلف درماني اين شهرستان شده و هم اكنون در حال فعاليت هستند.

ابوبكر افشنگ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين متخصصان در حوزه هاي قلب و عروق، زنان و زايمان، سونوگرافي و راديولوژي، داخلي، كودكان و بيهوشي جذب شده اند.
وي اضافه كرد: 400 نفر كادر درماني در شبكه بهداشت و درمان اشنويه در حال حاضر فعاليت مي كند و به طور متوسط روزانه به 800 نفر از مراجعه كنندگان به بيمارستان و مراكز بهداشتي و درماني اين شهرستان خدمات ارايه مي كنند.
مدير شبكه بهداشت درمان اشنويه در خصوص روند احداث بيمارستان جديد اين شهرستان بيان كرد: اين بيمارستان 80 تختخوابي با اعتبار 300 ميليارد ريال هم اكنون در حال ساخت است كه فاز اول آن به اتمام رسيده و فاز دوم آن نيز آغاز شده است.
وي گفت: براي احداث فاز دوم قراردادهاي لازم با پيمانكار منعقد شده و با پيگيري هاي نماينده اين شهرستان در مجلس و با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده پيش بيني مي شود در سال 1398 به بهره برداري برسد.
افشنگ با بيان اينكه براي مادران باردار نيز چهار اتاق LDR در كلينيك تخصصي سيناي اين شهرستان تدارك ديده شده است، ادامه داد: در بخش زايمان اين شهرستان هم اكنون 21 نفر ماما و 2 متخصص زايمان در حال فعاليت هستند.
وي با اشاره به خريد هشت ميليارد ريال تجهيزات براي بخش آزمايشگاه و پاتولوژي اظهار داشت: سيستم بي خطرساز زباله نيز با اعتبار سه ميليارد ريال در اين شهرستان راه اندازي شده است كه عمليات تبديل زباله هاي عفوني بيمارستان و حتي مطب هاي خصوصي را انجام مي دهد.
به گزارش ايرنا پنج مركز بهداشتي درماني شهري روستايي، بيمارستان 25 تختخوابي نبي اكرم و كلينيك تخصصي سينا در حوزه بهداشت و درمان اشنويه هم اكنون فعال هستند.
اين شهرستان با بيش از 74 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي و هم مرز با عراق و تركيه واقع شده است.
9870/6185/2093