به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، مهرداد نوابخش عصر پنجشنبه درسیزدهمین همایش سراسری كارشناسان تبلیغات سراسر كشوركه به میزبانی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد، برگزار شد، با اشاره به انقلاب گسترده تبلیغات در جهان، اظهار كرد: تبلیغات، شمشیر دولبه ای است كه می تواند باعث تجزیه و جدایی شود اما با توجه به اینكه حوزه مورد فعالیت كارشناسان، ارتباطات انسانی و رابطه با رسانه و تبلیغات است، باید انسجام بخشی در این بخش از طریق كارشناسان تبلیغات ایجاد شود.
وی افزود: در این میان مهم است كه در ساختار و برنامه ریزی های كلان ، و حوزه های میانی (استان ها) و حوزه اجرا باید چه ابزارهایی برای انسجام بخشی تبلیغات به كار گرفته شوند.
وی افزود: كارشناسان تبلیغات استان ها، سفیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر ایران هستند و چالش های فرهنگی هر استان را احصا كرده و با نگاه علمی نتیجه بررسی های خود را برای تقویت حوزه تبلیغات بكارگیرند.
در ادامه انصاری نماینده وزیر ارشاد در كمیته مركزی سازمان های تبلیغاتی كشور هم در این همایش با اشاره به تنش های حوزه تبلیغات در استان ها اظهار كرد: در بسیاری از موارد این تنش و چالش ها در نتیجه ابهام در قوانین و مقررات و آئین نامه ها تشدید می شود. در این موارد شناخت فضای تبلیغات در دنیا و كشور موجب رفع این ابهامات خواهد شد، نگاه كلان در این حوزه، حفظ مصالح عمومی و جامعه است.
دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی نیز در این همایش، با اشاره به ارتباط زبان فارسی و پاسداشت آن در حوزه تبلیغات اظهارداشت: زبان فارسی به عنوان زبان دوم جهان اسلام، عامل پیوستگی ملی و موجب امنیت است و در این جایگاه، وظیفه همگان، پاسداشت این زبان است، چرا كه فارسی تنها یك زبان نیست، بلكه یك تمدن، فرهنگ و بخشی از هویت ایرانی ها است.
حجتی گفت: در ارتباط با پاسداشت زبان فارسی، با اصلاح آیین نامه قانون منع بكارگیری اصطلاحات بیگانه، شورای پاسداشت زبان فارسی در سال های گذشته تشكیل شد و در این شورا نمایندگان برخی دستگاه های اجرایی از جمله ناجا، فرهنگستان زبان فارسی، صدا و سیما، سازمان میراث فرهنگی، وزارت خانه های بهداشت، علوم، وزارت كشور، صنعت و معدن و تجارت، حضور دارند كه نتیجه برگزاری جلسات این شورا، تصویب و ابلاغ دستورالعمل تابلوهای معرف كاربری واحدهای صنفی است.
** بررسی كارشناسی سامانه های صدور مجوز
كارشناسان و مدیران تبلیغات استان ها در نوبت عصر همایش سراسری كارشناسان تبلیغات كشور، با سامانه های تبلیغات، سردر اصناف و ضوابط و مقررات جدید تبلیغات آشنا شدند.
بازآموزی رویه ها و فرآیندها در سامانه تبلیغات برای ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در انجام امور در این سامانه براساس سیاست های دولت الكترونیك و تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و تمدید پروانه های كانون های آگهی و تبلیغات همچنین تبیین دستورالعمل ها و بخشنامه های جدید در حوزه تبلیغات برای شفاف سازی و تسهیل امور متقاضیان و مراجعان در حوزه های مختلف از محورهای مهم مورد بحث در این همایش بود.
چگونگی صدور مجوزطرح های تبلیغاتی تا پایش و رصد آن ها، بخش های جدید سامانه، چالش های فرآیند دریافت تقاضا و صدور مجوز تاسیس كانون های تبلیغاتی و بررسی راهكارهای موجود برای ایجاد وحدت رویه در پاسخگویی به اربابان رجوع و مخاطبان در ادامه این همایش مورد توجه قرار گرفت.
همچنین سامانه سر در اصناف كه به منظور تسهیل در صدور و تاییدیه نام و طرح تابلوهای معرف كاربری از سوی شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی، طراحی و به صورت آزمایشی در استان تهران عملیاتی شده است، در نشست امروز كارشناسان استان، معرفی و بررسی شد.
در پایان این نشست؛ جلسه پرسش و پاسخ با حضور مدیران و كارشناسان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی و كارشناسان تبلیغات استان های سراسر كشور برگزار شد.
به گزارش ایرنا، دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری متمركز دو رویداد بزرگ تبلیغاتی را در دی امسال، در راستای سیاستها و برنامههای خود برای همراهی با فعالان حوزه تبلیغات در دستور كار قرار داده است.
براین اساس، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات و بازاریابی در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی تهران از 12 تا 15 دی ماه، كانونهای آگهی و تبلیغاتی، ارائهكنندگان خدمات و تولیدكنندگان كالاهای تبلیغاتی را گرد هم میآورد.
از سویی گردهمایی كارشناسان تبلیغات سراسر كشور نیز طبق برنامه و هماهنگیهای قبلی امروز گرد آمدند تا با بحث و تبادل به راهكارهای مشترك و سازنده در جهت ارتقا و رشد حوزه تبلیغات برای نیل به دستاوردهای مختلف گامهای موثر برداشته شود.
كانونها و شركتهای آگهی و تبلیغاتی در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، دانش و تجربه خود را در تولید و بازاریابی كالاها ، خدمات و تبلیغات به اشتراك خواهند گذاشت و تشكلهای صنفی كانونهای تبلیغاتی استانها، زیرمجموعههایی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز شهرداریها در كنار حضور شركتهای تبلیغاتی خارجی، همافزایی تازهایی را تجربه خواهند كرد.
فراهنگ ** 1355 **
تهران – ایرنا - مشاور رئیس كمیته مركزی سازمان های تبلیغاتی كشور با اشاره به ضرورت هویت بخشی در تبلیغات، گفت: باید برای ایران هویت سازی كنیم و با توجه به شاهراه های فرهنگی ملی - میهنی واعتقادات مذهبی باید ازاین سرمایه ها برای توسعه فرهنگی نسل های آینده به كمك بگیریم.