۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۱۶
کد خبر: 83157859
T T
۰ نفر
جشنواره ملي صنايع دستي آيات در اصفهان برگزار مي شود

اصفهان- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان گفت: نخستين جشنواره ملي و نمايشگاه صنايع دستي آيات كشور دهه مبارك فجر در اين استان برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي انصاري روز پنجشنبه در نشست خبري به همين مناسبت در دانشگاه فرهنگ و هنر افزود: شركت در اين جشنواره شامل توليدات چوب، فلز، سفال و بافت براي عموم آزاد است.
وي اعتلاي اخلاق، ايمان و بصيرت ديني هنرمندان و تقويت و توسعه فضاي معنوي و قرآني در آنها، شناسايي هنرمندان مستعد و برجسته اين عرصه ها و معرفي به جامعه علمي و فرهنگي ، الگوسازي هنرمندان براي ساير اقشار جامعه در فعاليت هاي قرآن و عترت و گسترش مفاهيم، آموزش ها و پژوهش هاي قرآن و عترت را از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره برشمرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان اظهارداشت: جشنواره ملي صنايع دستي آيات، نقطه عطفي براي ارتباط هر چه بيشتر و قويتر هنرمندان صنايع دستي با قرآن و عترت است و هنرمندان خلاق صنايع دستي در اين جشنواره به رقابتي سالم و معنوي مي پردازند.
وي با اشاره به اين كه برگزاري اين جشنواره در راستاي كاهش تصدي گري دولت به دانشگاه فرهنگ و هنر واگذار شد، تصريح كرد :
جشنواره توسط دانشگاه علمي كاربردي فرهنگ و هنر شماره يك اصفهان و با همكاري و حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و
اين اداره كل برگزار مي شود.
انصاري بيان كرد : توجه به ديدگاههاي امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد فعاليت هاي قرآني، مشاركت همه جانبه و فعال هنرمندان و توجه به رويكرد تبليغي، آموزش، پژوهشي و تربيتي و اعتلاي فعاليت هاي محتوايي و جنبي از مهمترين سياست ها و رويكردهاي برگزاري اين رويداد ديني و فرهنگي است.
وي ادامه داد: نمايشگاه آثار منتخب اين جشنواره، در ايام دهه فجر برپا مي شود و علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به دبيرخانه اين جشنواره در دانشگاه علمي كاربردي فرهنگ و هنر يك و يا تارنماي اين جشنواره به نشاني www.ayat.uastca-esf1.ac.ir مراجعه كنند.
وي در ادامه با بيان اين كه مركز علمي كاربردي فرهنگ و هنر اصفهان تعطيل شدني نيست افزود: وزارت علوم تحقيقات و فناوري، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اصفهان براي گسترش، تقويت و افزايش تعداد دانشجويان اين مركز تلاش مي كنند.
رئيس دانشگاه علمي و كاربردي فرهنگ و هنر شماره يك اصفهان در اين نشست گفت:اين مركز با 65 كشور تعامل و رايزني فرهنگي و تبادل دانشجو و استاد دارد.
سيد محمد قلمكاريان با بيان اين كه بستر براي جذب دانشجويان خارجي در اين مركز فراهم شد،افزود: اين دانشگاه مجوز بين المللي شدن را دريافت كرد و در آينده از خارج از كشور هم دانشجو جذب مي كند.
به گفته وي تا كنون پنج هزار دانشجو از اين دانشگاه دانش آموخته شدند.
دانشگاه فرهنگ و هنر شماره يك اصفهان با هدف تربيت نيروي انساني حوزه فرهنگ و هنر فعاليت مي كند.
اين دانشگاه با ديگر دانشگاه هاي استان اصفهان از جمله دانشگاه هاي اصفهان، صنعتي اصفهان، هنر اصفهان و علوم پزشكي اصفهان نيز همكاري هاي علمي و فرهنگي دارد.
مركز آموزش عالي علمي كاربردي فرهنگ و هنر شماره يك اصفهان در سال 1379 تاسيس شد و مسئوليت آموزش فرهيختگان فرهنگ و هنر را در رشته هايي مانند خبرنگاري، انيميشن، سينما، چاپ، موسيقي، عكاسي و گرافيك بر عهده داشته است.
دانشگاه علمي كاربردي استان اصفهان داراي 43 مركز، نزديك 30 هزار دانشجو و سه هزار مدرس است.
7150 /6026/