۱۴ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۲۹
کد خبر: 83158539
T T
۰ نفر
لهستان، فرانسه را به نقض قانون اتحادیه اروپا متهم كرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه با اشاره به اختلاف نظر ورشو و پاریس در اتحادیه اروپا، اتهام وزیر امور خارجه لهستان مبنی بر نقض قانون اتحادیه و تلاش برای تخطی از بودجه مقرر از سوی فرانسه را آخرین حلقه از زنجیره مشاجرات لفظی بین دو كشور دانست.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه لهستان با انتقاد از پایبند نبودن فرانسه به بودجه اتحادیه اروپا، گفت: 'پاریس در حال شكستن قانون اروپایی است و كمیسیون اروپا بر تخطی آشكار این كشور چشم بسته است.' او همچنین ازرئیس جمهوری فرانسه به اتهام آنچه وی فشار بر تظاهركنندگان موصوف به 'جلیقه پوش ها' خواند، انتقاد و سیاست امانوئل مكرون را گواهی بر ضعف دولت او دانست.
در ماه دسامبر 2018 (دی 97)، 'جاكیچ كژاپوتوویژ' پس از سركوب خشونت آمیز اعتراضات در پاریس، فرانسه را 'مرد بیمار اروپایی' نامید. وی در مصاحبه ای خاطر نشان كرد: اظهاراتش به این معنی است كه فرانسه «به اصلاحات دشوار نیاز دارد».
از سال 2015 لغو قرارداد خرید بالگرد های نظامی فرانسه از سوی ورشو، تنش در روابط دو كشور را در پی داشت و متعاقب آن سیاست های دو طرف در قالب روابط اروپایی و اتحادیه اروپا زاویه بیشتری یافت. لهستان قرار بود پنجاه فروند بالگرد نظامی مدل كاراكال ایرباس را از فرانسه خریداری كند.
شبد**9460**1379